Alla inlägg under maj 2011

Av Love Borg - 31 maj 2011 23:25

VART var orden? – blev ju mållös och rymde fältet… Everybody doesn´t need to know, eller hur Pal?

 

På G, jorå på mötet idag på Stadshotellet startade vi nåt kul…tror jag. Är alla bara på nu så…

 

Strömming, jodå var med tre lyckliga småsnubbar på kajen och drog strömming. Blev väl c:a 75 st.

 

Explosion, modell större, tog musten ur mig totalt…Repade mig ändå ganska snabbt. ”When the tough gets going”….. you know. EN ny dag imorgon och säkert går solen upp då också, men får vi se den?

 

Butterfly with a´lot of beautiful colors… Ja, se fjärilar – Ibland kan man ha dom i magen också !

 

Britta, ja till veckan ska vi till Britta. Blir ju lite spännande att återförenas för en stund. Kan jag få skjuts dit måntro?

 

Ett flin, säger Pal. Ja, inte vet jag om jag borde gråta. Äää, kör på ba ! Är väl trevligt att mötas av ett leende, va ? Du snackar om flanker hit och dit… JA, så det ju !

 

Ja, detta var ju inte vad jag tänkte skriva egentligen, men så blev det…

 

Vi hörs / Love

Av Love Borg - 29 maj 2011 20:38

Man ska väl inte gnälla…så kom igen nu Love


Funderingar kring upplägget… Fick en gratisglimt från NÄR å fjärran, TACK !

Nu vill vi träffas å´ känna vart vi har varandra å´ sen kan vi börja ”umgås” på riktigt !!! Man skulle ju kunna kalla det ”ett tio månaders förhållande”. Jag hoppas vi kan utveckla varandra på ett positivt sätt.


Mästarnas mästare – Va säger man om Tärnabysnubben som är 10 år äldre än en annan ”pärsäck”.

Ingemar Stenmark, Superman, Spindelmannen, Fantomen, Tarzan i en och samma person… Jag bugar, bockar och beundrar !!!

Själv säger han – ”det känns hedrande och jätteskoj…..å kul å ”träffa människor”…

Ja kan ju va kul å träffa människor när man själv är en Superman !!!

Alltså, nu följs detta upp med Big Brother, en annan sorts kändisar som man skriver spaltmeter om och som när man kommer ut ur gökboet blir någon sorts C-kändis…

Alltså, ursäkta Ingemar att man ens nämner namn som Gurkan, Rodney ”nånting” och Götet-Peter… Men härmed uppgraderar jag dig Ingemar Stenmark till SIR Ingemar Stenmark   

DU ÄR störst av alla 56:or

 

Tack far för det du gör… Grattis mor på mors dag. Var väl vackra orangea rosor, va!


Jag erkänner att jag inte fixade att gå plus under helgen. Därav minst 4 prommare i veckan varav minst 1 riktigt lång…Får väl se om det blir en ensam-prommare? Ja det kan ju bli regn förståsss.   


Nä, nu blir det till att drömma sött å satsa på måndagen…. Hej så länge!


Vi hörs / Love Har spelat den förut, men är passande just ikväll. SUPERMAN med Five for fighting

Av Love Borg - 29 maj 2011 10:38

Avslutade gårdagen eller rättare sagt påbörjade söndagen med att visa ”hur dålig man är på poker”. Isildur – släng dig i väggen!!!

Jalla, jalla, snart dags för The Trotters again… nu ska det studeras under de närmaste timmarna och sedan ska vi driva in Lisa till en enkel seger…


Sov ute i natt …kändes det som. Balkongdörren öppen… OMG vad det var fart på alla djuren.   En drös med fåglar hade konsert…Alltså hur länge får dom var ute egentligen??? Skulle behövas en del regler där. Dessutom andra konstiga ljud som jag aldrig hört… Ooops, bara det inte var från någon av grannarna. Dörrar var ju öppna på fler ställen !   


Morgonkaffet intogs tillsammans med några som försökte sig på upptäckter i Amazonas. Alltså man har inte varit med om mycket egentligen. Alltså vad är en Buster Cup vinst Pelle å boysen mot att upptäcka sånt som människor aldrig sett, bo med stamfolk i djungeln, hänga med värsta ormarna i regnskogen och ja….klara sig på egen hand ute i den stora farliga världen….  


Miami Ink…tatureringsTV. Alltså det enda, möjligen två saker som skulle finnas som tatuering på kropp, axel, arm, hand, bringa, höft, skinka, lår eller då troligen min vad, eller kanske handled är, my children names eller då denna : Liverpool is my religion and Anfield is my church.

 

Dagens Liverpool :

Trots att Javier Mascherano ikväll vann Champions League-titeln med FC Barcelona, tar han sig tid att dedikera stora delar av titeln till Liverpool Football Club;

 "Jag vet att många Liverpool-supportrar var besvikna över sättet jag lämnade, men det var lika tråkigt för mig, så den här vinsten är lika mycket för er."

"Vi är glada att vi kunde spela så som vi är kända för att spela." "Det är verkligen stort för oss att vinna Champions League. För alla fotbollsspelare är det här den största titeln. Vi hade massor utav chanser att göra mål och i den andra halvleken tog vi dem..." Mascherano hjälpte nu Barcelona att kliva upp på en fjärde titel. Så, säga vad man vill så är det otroligt starkt att kunna inkassera TRE stycken sedan 2006. Endast 1992 hade Barca en titel i bagaget sedan innan Messi-revolutionen och frågan till ER är nu -Vem är först till 6, Liverpool eller Barcelona?


Nu har geniknölarna verkligen kommit igång när det gäller…..vårt framtida jobb med HBUTV å JAS. Nu hoppas vi alla är ”på” inför detta…


Ok, får nöja oss sådär… Hörs / Love

El-muffino bjuder nedan på MUFFINS med Björn Rosenström

Av Love Borg - 29 maj 2011 00:36

 

Av Love Borg - 28 maj 2011 22:25

Vaknade… tog på glasögonen, grabbade mobilen, och somnade om. Faktiskt en tre-timmars ”omsomning” …Rekord för min del. Glasögonen på plats redan vid första ögonkastet så att säga.

Raka vägen ner för att hinna med förmiddagsloppet…Hann såklart – det var synd !!! Min kuse var inte ens nära…


Förberedde mig sedan med en dammsugning. Det behövdes. Jäklar va fjuniga råttor de va… Å, sen tog jag golven…å de va skitigt också…Haha, nä skoja ba ! Ja menar, ääää sk*t i det.


Lagade mat å så ville han inte ha. Donade med filé å grejs till far som skulle sällskapa under travandet. Men då käkade han hemma….Jaja, då räcker det ju till lunch imorgon. Kanon   


Fel ute…ja alltså inte vädret eller så, men fick in ett spel under hela dagen. Å, den som skulle fixa biffen, Caballion, galopperade såklart i starten…Men imorgon då är det Lisa Americas tur


Forza…en sväng idag istället för igår. Kom precis till maten…men var ju mätt ;-( …..Men håller ändå med om att den där barbequesmaken var bra… Tack Rasmus för läsken… Å kul att höra att Sebbis var på för att börja träningen snart…


Antonio småhoppade i soffan. I förtjusning inför den stora matchen. Alltså snacka om att bli som ett barn på ”Wembley” …Lovar att nån gång ta honom till min kyrka… Liverpool is my religion and Anfield is my church ! Sitter och tittar på matchen, vet inte vilka jag håller på egentligen…


Dumle har messat en del småpsykningar om Liverpools spel i Europa ”KORP” league… jaja, nästa säsong, då du…   


Victory ringde å var överförtjust över brännbollsspelandet i I Umeå… Han sa att vi borde komma upp och titta på spektaklet. Tydligen hade Freeda, V´s tränare ett kanonlag… Å, det förståsss, har är ju van att ha hand om kanonlag.


Klart nu ! Upptakt nästa vecka ! Nu kör vi !


Har bara en blogg, ju !!! Startade ju en blogg med Peter Pal… Sedan gick vi skilda bloggvägar för att läsarna inte visste vem som skrev… När Peter Pal lägger ut sina skrivda bloggar dyker även mitt namn upp, vet inte varför??? Ska försöka lösa det den kommande veckan.

Min blogg heter ju el-muffino   , Pal´s blogg heter Hammarn´s !


Vi hörs / Loven

 

Av Love Borg - 27 maj 2011 20:22

Glömde låten nyss....Paul Young kommer här...

Av Love Borg - 27 maj 2011 20:18

The weekly letter as usually at Friday morning… Idag blev det inte så många rader, men fyllde hela A4:an med hjälp av större teckenstorlek…Fiffigt va ! Till hösten så får Blondie sköta skrivandet på fredagar och nyhetskrysset på måndagar…Å,  jag kan gå hem vid 11-snåret. Man ska turas om va ;-)

Under första passet så blev det massor av problem med skrivandet, alltså skrivarna på jobbet. Vilket skapade huvudvärk för både Knoll o Tott…Tur att Kreti och Pleti fanns på plats och kunde ge en hjälpande hand….IGEN !!!


Å´ sen slog huvudvärken på även för mig… Den hade legat och tryckt ända sen super-soya-korv-grillningen igår. Som tur var hade Bittan 2 Magnesyl Koffein på lager. Alltså, dom e´ bra. Hjälpte inom en halvtimme – grymma tablettos ! Sedan provade man 3 sorters tårtor. Hur ska man veta vilken som är godast om man inte smakar alla T R E ?


Demokratin segrade efter lunch. Jag ville se Lejonkungen, men klasskidsen röstade bort mig. Det blev Dino Dinosaurie eller vad den nu hette. ”Dos kids” berättade hela filmen c:a 2 sekunder före varje scen… Detta gjorde Professor Baltazar ganska upprörd.


One more trainer to the team. Jo, hoppas det blir så. Då säger jag som Kenta – Just idag är jag stark ! Har gett Hermanitor ett förslag nu. Om han säger Go, säger jag… Just idag är VI starka !

 

Dagens kluriga fråga ? Skräckis eller K & L ??? Dagens svar : Beror troligen på tillfället och sällskapet…

 

Candles, I really like candles. Skulle bara in för ett chat – kom ut med S E X stora ljus. Ikväll blir det alltstå ljus i Loves hus. Gick även till grannhuset å där införskaffades torkställning, tvätt lina och en mindre sorts torkställning trots att  jag bara skulle följa Pekkis en sväng… Jaja, Pekkis has moved on. Får bli en påhälsning inom kort då…Är ju i närheten av Luddowich å Åsis…Tar nog cykelpromenad den gången utifall det är framdukat some Norrlands..Hehe!


Stötte idag ihop med ”Kajsa unikum” Ja vi har ju en del minnen together. Länge sedan vi skulle leverera a tacos evening. Jamen ska vi inte göra det så???


Wine on Viksta…SUPer-erbjudande från Chef on Viksta. Överlade med mig själv och hur jäkla illa det kändes så kunde jag inte skippa det som ”låg över mig”…Men nu känner jag att jag ångrar mig…Hmm, faen…


Konstverk i soprummet, jojo, nu har man dragit rollern i olika vinklar, fram och åter. Shit va bra dä blev. Man skulle faktiskt kunna tro………..att de va jag som gjort det. Stafettpinnen överlämnas härmed till nästa Michelangelo. Fortsätt på den inslagna vägen vetja…Grått e flott….eller?


Lasagne, jorå, Lasagne med en sallad bestående utav I S B E R G S S AL L A D, gurka och röd paprika. Till det ett rött glas av sorten Oude Kaap. Den smakar finfint.

(Synd att bastun är förråd just nu - hahahaha). Tror det var tappat i Sydafrika somewhere. Inhandlade dessutom en flaska Verdicchio. Vitt från 1962, eller ja kostade iaf 62 kronor. Det kan komma väl till pass efter travet imorgon. Då ska det förhoppningsvis firas då. Om inte får det väl bli ett glas vatten, ett äpple och en lång förjä**lig prommare… Ja, ska ta mitt straff, en vadslagning med mig själv. Går jag inte plus imorgon ska jag göra en ”roundabout walk” imorgon kväll !!! Ajdå, vad har jag nu ställt till med. Jaja, så långt är det väl inte till….

 

Okej, på tal om spel o dobbel så är det ju en fantastisk travhelg i vardande. Mitt bästa spel kommer bli i avdelning 7 på V75 imorgon lördag… Caballion !!! Spikas på allt !

 

Bortprioriterad papi – dom bara susade förbi utan att ens snegla om jag fanns där. Hoppas det betyder att de vet ATT JAG FINNS DÄR, och har funnits i 16 år….hittills !!!


Finns det mer? Ja, den frågan ställe den förre statsministern GP, Göran Perssontill Mr Thomas Bodström vid ett tillfälle då det blåste lite snålt. Jag ställer den till mig själv…Finns det mer? Nja inte just nu kanske, men om några timmar…

 

Ok thats enough for now, vi hörs / Loven

Nedan Paul Young med "Every time you go away" Mmmm, Hehehe !

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards