Alla inlägg under juni 2012

Av Love Borg - 30 juni 2012 10:09

Hörrni, nu är det snart juli månad och värmen har bara visat sig sporadiskt. Och som Pal troligen har eller kommer att uttrycka sig – nu går vi mot mörkare tider igen. Jaja, vi är inte hos hösten än eller rättare sagt så är inte hösten hos oss ännu.


Som många vet så har mamma lämnat för en förhoppningsvis fridsammare plats. Det var en Fin begravning, lugn och stillsam. Prästen jättebra och sången jättebra, ja allt var upplagt på ett sätt som kändes bra.  Många som hade bidragit på sitt sätt att hedra, tack.

För min egen del så känner jag alltid Stöd när det är nåt som bekymrar, känner att det alltid finns några där som man kan snacka med om man vill. En kamratskap som finns utan de största krav. Riktiga vänner. Det värmer att veta!

Vill berätta att när man läste upp kondoleanserna så brast det rejält – Vet inte om man ska skriva sånt här, men gör det iaf. I Karins avsked så stod det ”hälsa Sara i himlen” , vilken var min mormor som jag stod oerhört nära... och när sen MADDES hedran kom då blev det kämpigt. Stora hjärtan där!

Stort tack även till Åsa, Thomas, Kjell, Siv, Peter, Togge, Urban, Jonny.....kanske jag skriver en tacksång till alla er ;-)

Nu lämnar vi detta därhän....allafall i bloggen.


Sitter med en kopp java framför printern nu och tittar ut på all grönska som har en massa blöta droppar på sig. Apropå detta med väder så är det så att i mina yngre år så var jag väldigt ofta iväg med min far och fiskade med spö, fiskade med nät, åkte på fotboll, hockey och även trav typ 1 gång i veckan.....DÅ handlade det aldrig om väder, eller någon längre planering, att de var kallt eller regnigt. Nä då åkte vi bara. Numera då jag frågar honom (även i god tid) om han ska med och fiska, se nån match eller kanske åka på trav så får jag ALLTID samma svar – Jar´å om det blir bra väder nån dag ! Tog upp det med honom igår och sa att man kan ju faktiskt ta på en extra tröja, regnkläder, ja alltså klä sig efter temperatur......- Nja, det ska ju vara så man kan sitta i solen och ha det varmt – PUNKT ! – med ett litet tillägg – du kommer att förstå när du blir äldre    !

Jag sover alltid....nä fel ! Jag har alltid min balkongdörr öppen när jag försöker sova eller när jag sover (sommar som vinter). Har varit ganska stora problem med sånt där sovande pga min onda arm. Hursomhelst så fick man hjälp att hålla sig vaken inatt med regnets hjälp – men det blir lättare att hitta mask till fisket, eller hur ? ! ;-)


Semestertider, ja....om nån dag kanske det kan kännas som att semestern är här. Inget planerat även om några tankar finns kring ledigheten.

Igår kväll stod jag vid spisen och till min hjälp hade jag Vina Muriel 465 kr (eller om de va 65 kr) ! En ganska bra hjälp som gav mig de flesta svar kring kryddning och ingrediens-val kan jag säga , HA ! Grillade kycklingben i ugnen  (ja, det regnade ute och det hjälpte inte med regnkläder), Stekte kött, gjorde en rätt ok SALLAD, serverade färsk potatis å potatissallad med mangoraja...som grädde på moset. Delade den här dineringen med Anton, Maddis, Jesper och kamrat Joakim. Ja, det smakade bra, ända tills vi var klara och äldste tvillingen Jesper går för att skölja tallrik osv... då han utstöter – fan va det luktar hund här ! – JA, men det är väl sophinken, lukta där ! – Nä, inte där...det kommer från plåten. Jag grillade på galler i ugnen med en plåt därunder som det droppade typ, fett och olja på. OCH VET NI VAD!!!!! – DET LUKTADE BLÖT HUND, från plåten och fettet som låg där – Har någon varit med om nåt liknade eller hört talas om det???   


Min Arma Axel ska äntligen synas...Jo, jag var till doktorn också för 1 månad sedan och blev undersökt på det där lilla speciella sättet då man känner att – DU LYSSNAR INTE PÅ MIG ! Men mediciner fick man omgående utan att man förstod varför. Hursomhelst så har jag fått en tid på Axis på måndag. Ska bli intressant att förhoppningsvis få reda på vad som gjort ont i fem-sex månader.


Victory har varit hemma ett skuss för ovanlighetens skull. Nu har det burit iväg till Umeå igen till nya lägenheten och lite jobb och starten med det nya laget. Kör hårt nu Victory – du vet var jag finns !


Jeppson har gjort en veckas jobb på Sunfab...ringde och sa – hade flex en timme, Nu tar jag semester till måndag, ÅKTE raka vägen ner till garaget på Holmen för att olja ner sig ;-==) Meka is the life = Swedish Garage Maffia :-) Semestern pågår till måndag då jobbet på Kjelles tar vid. Ta väl hand om Kennet å kunderna son !


Antonio, haft en vecka på soffan efter sin Sunfab-vecka, Spelat FIFA, ridit på Wilma...Längtar efter nyförvärv till Liverpool  och att resa till Liverpool...Även han tar vid på Kjelles på måndag, Ta väl hand om Kennet å kunderna son !


Känner att jag vill komma tillbaka till midsommaraftonen då vi ”som vanligt” började på Hagmyren som nästan alltid är lika trevligt. Vi var ganska många som satt där tillsammans, Pelle/Rasmus, Klanen Elving/Brolund/Polacken med fru å barn å föräldrar, Nicke-gänget, alla mina söner å farsan då....som helt plötsligt låg typ på en annan filt och gullade med en liten mysis....till hund, en chiwawa. Herregud va häftig den va. Det är det jag sagt – hundar och bebisar kan knyta den bästa av kontakter. Även kundvagnar har jag förstått – Ta span på det mest intressanta på Maxi, kör rakt in i ”hennes” vagn så det smäller, bli förvånad, be det allra ödmjukaste om ursäkt, fråga om.........

Jag handlar mest på COOP jag – men det har ni ju förstått !   


Tillbaka kort igen till midsommaraftonen! Ett utdrag från FB som är värt att nämnas än en gång !

Känn på den här : Umgicks med Vikstafolket all day long o, bjöds på mat å tilltugg , drack ur dunken, spelade, lyssnade på "spök"-historier m.m......Skildes åt på nattkvisten då vi hämtades av snälla Lovisa. Nu mitt på dagen Hämtades man av "Pellen" så man kunde hämta hem fordonet som mycket klokt lämnades i Forsa. Väl framme i Forsa möttes man av en nytvättad bil, Å, då menar jag NYTVÄTTAD ! Tack kamrat Pelle !   


För övrigt så tänker JAG INTE NÄMNA NÅT OM FORDONET !   

 

En blogg utan att skriva nåt om Liverpool är väl egentligen ingen blogg... Vi har en ny tränare, Brendan Rodgers som genast satt sig i respekt med sin kunskap, sin vetskap om Liverpools historia, sin attityd till klubben, spelarna och fansen. Utan att veta hur det blir så har han fått min respekt. Gällande nyförvärv så ser vi fram emot uruguyanen Gaston Ramirez (häftigt namn va !) och 2-3 till som kan medföra att vi hamnar långt upp i tabellen. Kuyt har vi skickat iväg till Tyskland och nu försöker spanska lag ta vår målvakt Reina....JAG säger, TA HONOM BARA !

Jag hoppas det kan bli så att vi kan resa till Anfield i höst.

Liverpool is my religion and Anfield is my church.

Denna dag ska ägnas åt att analysera V75 omgången, en cykeltur (oavsett väder), en prommare, kanske några matcher med mitt Lorient på FIFA, En film passar nog bra, dessutom ska jag göra en ny Spotifylista..............Inte mycket nytta inte !

Nedan Molly Sanden med Hallelujah

Vi hörs, kram / Love

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards