Alla inlägg under maj 2015

Av Love Borg - 19 maj 2015 18:20

Playstation NHL 2015...Skit spel ! Lilla äcklet (11 åringen) slår mej hela tiden nu...Dessutom har han lärt sig sånt här:

- Ååå, va het dosan är !

- 3:an kom, 4:an kommer nästa gång !

- Sitter du dåligt nu också ?

- Oj, det kanske blänker från fönstret ?

- Oj, Lundqvist är bra han...(precis efter jag släppt in mål) !

- Du, du har ingen utvisning nu längre (efter att jag släppt in mål 2 sekunder in i boxplay)

- Hmmm, undrar mång araka segrar jag har nudå ?

  I´m a fu***ng good teacher !


VEM TROR Rayhem Sterling att han är !!! Sätter upp sig på transferbegäran hos Liverpool...

Sälj han fort...Vill inte ha sådana som inte spelar med hjärtat. Bort, usch , - Stick dumma spöke, för du finns inte...Avd Alfons Åberg.


Inatt sov jag...Whaooo. Det är inte ofta man vaknar med den känslan. Hörde inte skatan, inga kvittrande småfåglar, kudden var tydligen kall hela natten...skönt.


Funderar om inte "Hammar´n" har några ord på gång snart. Känns som det skulle kunna höja hela bloggvärlden en aning. Skulle ju kunna återberätta telefon-debacklet i Långtjärn.


Andra möjliga bloggare skulle kunna vara Thompa Ludwichowski med rubriken "När jag släppten in den där otroliga frisparken som slogs av Lovis Borginhio.


Eller Thompa Elving med rubriken "Ha, där satt den, Äntligen Super Otto" eller "varför det alltid lutar ned till Snäckmor och upp till Videvägen".


Eller Anders Knot Nilsson med rubriken "Ha, där hade jag minsann missat att trixa och fixa...NOT" !


Kan se många fler som framför sina tankar...VÄNTAR !


FBI-veteran och legendarisk kriminalkommissarie tar sig an mordfall i TV4 "I Svenska fall för FBI"

Hur arbetar en mordutredare på FBI i verkligheten? Mark Safarik är före detta mordutredare på FBI och Bo Åström en av Sveriges mest legendariska kriminalkommissarier.

Alltså intressant naturligtvis, men bäst är att de liksom inte spar på krutet i sina uttalanden.

Rakt på bara. Måndagar TV4 - watch it !


Fick återbud på min speciella behandling idag. Det var oturligt då det inte känns riktigt ok i skuldran och armen. Må det ske snart...för önskar bättring.


Den gamla skrynkliga damen och vadslagningen
En gammal skrynklig dam klev in på en av de allra finaste bankerna. Hon gick fram till kassan och slängde upp en turkoslila bag fylld med 2 miljoner kronor i vikta 100-lappar. Kassörskan stirrade häpet på den turkoslila bagen som var märkt med en annan banks emblem.
- Jag vill göra en liten insättning under förutsättning att jag får tala med bankdirektören! sa den gamla skrynkliga damen.
Kassörskan stirrade på den gamla damen.
- Varifrån har du fått så mycket pengar?
- Jag har vunnit dem på vadslagning och nu vill jag prata med bankdirektören! sa den gamla skrynkliga damen.
Bankkassörskan försvann iväg och efter ett tag fick den gamla skrynkliga damen komma in på bankdirektörens kontor. Bankdirektören tittade först på den gamla skrynkliga damen och sedan på den turkoslila bagen, märkt med en annan banks emblem.
- Varifrån har ni fått så mycket pengar???
- Jag har vunnit dem på en vadslagning! sa den gamla skrynkliga damen.
- Vadslagning!?
- Vadslagning är min största hobby! sa den gamla skrynkliga damen.
Bankdirektören grabbade en näve hundralappar och studerade dem ingående. Den gamla skrynkliga damen fortsatte:
- Som sagt... Vadslagning är min största hobby. Jag slår vad om att dina sädeskulor är fyrkantiga!!!
Bankdirektören upphörde snabbt att studera hundralapparna. Han stirrade på den gamla skrynkliga damen.
- Förlåt, men vad sa ni? sa han förvånat.
- Jag slår vad om att dina sädeskulor är fyrkantiga! upprepade den gamla skrynkliga damen.
Bankdirektören släppte hundralapparna okontrollerat och lät dem falla mot golvet.
- Fyrkantiga? Du menar att mina... kulor skulle vara fyrkantiga?
- En halv miljon på att de är fyrkantiga! sa den gamla skrynkliga damen självsäkert.
Bankdirektören var chockad. Var detta ett skämt? Fyrkantiga - vilket otroligt vansinnigt påstående. Om detta var en seriös vadslagning så var ju saken biff! En halv miljon i fickan så där rakt av bara... Tveksamt frågade han den gamla skrynkliga damen:
- Hur vet jag att detta är en seriös vadslagning.
- Jag kommer att ta med mig en advokat i morgon klockan tio för att regelrätt kontrollera formen på dina sädeskulor. Om de inte är fyrkantiga så erhåller du en halv miljon kronor kontant. Om de är fyrkantiga så sätter du in en halv miljon på mitt bankkonto.
Bankdirektören var stum. Den gamla skrynkliga damen var ju helt vansinnigt. I vilket fall som helst så var han hundra på sin sak - hans kulor var inte fyrkantiga, möjligtvis lite håriga men absolut inte fyrkantiga. Det här kunde bara inte gå fel!
- Okej! Jag sätter emot!
Den gamla skrynkliga damen log brett, sträckte fram näven och sa:
- Då ses vi i morgon klockan 10.00
Dagen efter vaknade bankdirektören tidigt. Det första han gjorde var att naken ställa sig framför spegeln för att en sista gång kontrollera kulorna. Snabbt kunde han, innan han drog på sig byxorna, konstatera att kulorna inte visade ens en minsta tendens till att vara fyrkantiga. Prick klockan 10.00 anlände den gamla skrynkliga damen och en advokat till bankdirektörens kontor. Den gamla skrynkliga damen, bankdirektören och advokaten såg alla tre mycket nöjda ut. Efter diverse artighetsfloskler sade den gamla skrynkliga damen till sist:
- Dra ner byxorna!
- Jaså, det är dags nu... svarade bankdirektören.
Bankdirektören knäppte upp knapparna och drog ned gylfen för att sedan dra ned byxor och kalsonger. Ogenerat stod nu bankdirektören där med hela härligheten blottad. Den gamla skrynkliga damen studerade nu bankdirektörens kulor på avstånd från alla möjliga håll, häpet iakttagen av advokaten. Försiktigt kröp hon närmare för att studerade kulorna in i minsta detalj. - De ser inte fyrkantiga ut men för att vara på min säkra sidan så måste jag få känna med handen... sa den gamla skrynkliga damen.
- Go ahead! svarade bankdirektören självsäkert.
Försiktigt placerade den gamla skrynkliga damen handen runt bankdirektörens kulor. I samma stund började advokaten att dunka sitt huvud mot väggen och skrika:
- NEJ, NEJ, NEJ!.
Bankdirektören stirrade förvånat på advokaten.
- Vad har det tagit åt honom? frågade han den gamla skrynkliga damen.
Den gamla skrynkliga damen släppte kulorna och svarade bankdirektören:
- Jag slog vad om en miljon med advokaten jag före klockan 10.30 skulle jag ha bankdirektörens pung i min näve!

Topp 3 just nu:

1. Spotify

2. Swe-filmer

3. Ska ta en jäger trots att det är tisdag kväll !



Av Love Borg - 18 maj 2015 20:12

V75 är så roligt att analysera, så spännande, så svårt. Så ofta på helspänn med stora förväntningar under hela veckan...Starten för V75 avdelning 1 går 14.30.....och T R E (3) minuter senare så är allt slaget i spillror (ofta iaf)...MEN varje vecka lyckas några med sina analyser, sina strategier, sitt kryssande...Lycko Er !

  

Nu mindre än två veckor kvar till årets höjdpunkt för alla travintresserade - ELITLOPPET på Solvalla.

Människor från hela världen ser till att vara på plats, även hästar från när och fjärran ser till att vara där för att tävla...De senaste åren har jag (VI) valt att inte vara på plats utan har gjort detta till en fantastisk helg i Snäckmor, Njutånger i Sverige. 

Och i år måsta jag säga att Mr Elvingos fått till det starkaste startfältet någonsin i sin Los Elvingos Paviljongas...Startfältet är som följer:

 

Snäckmors egen ”Johnny kan allt om innebandy å vägar Olofsson”, "Håkan snickrar allt vad du vill på en kvart Brolund”, "Papa AIK Grande supporter”, ”Jag Love själv som hoppas rygga alla Elvingos bra tips om han nu delar med sig Borg”, "Thomas räddar med en hand om han vill Ludwichowski", "Antonio vill gärna vara med och spela kort Borgas" och "Johan the pedagogus som gillar att prova nya saker Elving"....Kanske, kanske ännu någon joker såsom "Anders Knot tycker om att fixa och trixa med perfectum Nillson" dyker upp eller ner. Fantastiskt startfält ! 

 

Planeringen lika fantatsisk...vad sägs om detta axplock:
Fre 11.00...Lunch tacosbuffé...Solvalla V65...Hagmyren...Plump...Middag på Manis.

Lör 10.30...Solvalla V75 med Sweden Cup...Loves Elitloppstips med lite ny härlig touch...Grillad fläskfile...Plump...Chicago...

Sön 10.30...Lunch...V75 med Elitloppet och Elitkampen...Avdelning två av Loves Elitloppstips...Avslut med Italienskt käk och diverse prisutdelningar... Whaooooo !

  


Och Camillsan åker till Korfu...

  

Liverpool FC svek Steven Gerrard i dennes avslutningsmatch på Anfield innan han åker västerut mot USA och LA Galaxy... I förlsutmatchen mot Crystal Palace så svek alla lagkamrater så till den milda grad att de såg ut som statister...All heder till CP, men usch va uselt av de s.k lagkamraterna.

Många som ska ut ur laget till nästa säsong.

 

Klippt gräset för första gången i år. Min "svarta risiga" klippare står ute och tar emot snö, kyla och vassa vindar hela vintern. Men varje vår ler den mot mig och säger - Är det dags nu igen?

Jag sa till Jeppson att dra 15 gånger så startar den...det tog 16 ryck i år. GRYM DEN ÄR.

El perfecto klippning gjorde den dessutom. Nu ska jag efter "grannbegäran" ta ner lite av häcken också så de inte får dem i ögat som någon uttryckte det - Jag ska fan bygga ett plank nästa år !

  

Treriksröset har de flesta hört talas om.... I helgen vart jag varse om att Treriksmyset också finns. Utan att utveckla det alltför mycket så förstod jag att Treriksmyset uppskattas oerhört i västra delarna utav Västernorrland.

     

Sov i husvagn i helgen...lite iaf.

  

 

Ni vet svärfar som jag nämnt tidigare. Han som tycker han ä "gullig". Finns många berättelser, sagor och skrönor om och kring honom. Den senaste egenberättade är som följer:

På sent 70-tal köpte han en elorgel utan att berätta för sin fru att han just det köpt den på avbetalning. Han sa att han fått låna den på prov. Frun påminde honom efter ett antal månader att det nu var dags att lämna tillbaka den. Äääää, låt den stå svarade han och frotsatte sina avbetalningar på den. Han lyckades utan att berätta för frun att betala av den helt och hållet. Till slut så "höjde hon rösten" ochsa att NU ÅKER DU TILLBAKA MED ORGELN ! Mmm, ska efter nästa vecka då jag varit på resan...Under tiden "den gulliga" var borta kom det en slutlikvid på orgeln, ja att den var färdigbetald. Svärmor dom hon också heter, fick nu för sig att han betalat för ett utomäktenskapligt barn så det blev ett ännu större liv när han kom hem. Han tvingades då krypa till korset och berätta att han köpt den där jävla orgeln ! Så ljug inte alltför mycket...

  

 

Tjurighet och irritation är väl inget bra.

 

Sofia Hellqvist blir prinsessa...Grattis

 

Hylla de som hyllas bör. Grattis Kanada till att vara så överlägsna. Ett bra försvarsspel är alltid vad det handlar om...Alltid !

 

Topp 3 just nu:

1. Elitloppshelgen i Snäckmor närmar sig. 

2. Att JAG minskat min mobilanvändning.

3. Varje dags nya synpunkter från de man jobbar närmast med. 

Av Love Borg - 18 maj 2015 18:54

V75 är så roligt att analysera, så spännande, så svårt. Så ofta på helspänn med stora förväntningar under hela veckan...Starten för V75 avdelning 1 går 14.30.....och T R E (3) minuter senare så är allt slaget i spillror (ofta iaf)...MEN varje vecka lyckas några med sina analyser, sina strategier, sitt kryssande...Lycko Er !

  

Nu mindre än två veckor kvar till årets höjdpunkt för alla travintresserade - ELITLOPPET på Solvalla.

Människor från hela världen ser till att vara på plats, även hästar från när och fjärran ser till att vara där för att tävla...De senaste åren har jag (VI) valt att inte vara på plats utan har gjort detta till en fantastisk helg i Snäckmor, Njutånger i Sverige. 

Och i år måsta jag säga att Mr Elvingos fått till det starkaste startfältet någonsin i sin Los Elvingos Paviljongas...Startfältet är som följer:

 

Snäckmors egen ”Johnny kan allt om innebandy å vägar Olofsson”, "Håkan snickrar allt vad du vill på en kvart Brolund”, "Papa AIK Grande supporter”, ”Jag Love själv som hoppas rygga alla Elvingos bra tips om han nu delar med sig Borg”, "Thomas räddar med en hand om han vill Ludwichowski", "Antonio vill gärna vara med och spela kort Borgas" och "Johan the pedagogus som gillar att prova nya saker Elving"....Kanske, kanske ännu någon joker såsom "Anders Knot tycker om att fixa och trixa med perfectum Nillson" dyker upp eller ner. Fantastiskt startfält ! 

 

Planeringen lika fantatsisk...vad sägs om detta axplock:
Fre 11.00...Lunch tacosbuffé...Solvalla V65...Hagmyren...Plump...Middag på Manis.

Lör 10.30...Solvalla V75 med Sweden Cup...Loves Elitloppstips med lite ny härlig touch...Grillad fläskfile...Plump...Chicago...

Sön 10.30...Lunch...V75 med Elitloppet och Elitkampen...Avdelning två av Loves Elitloppstips...Avslut med Italienskt käk och diverse prisutdelningar... Whaooooo !

  


Och Camillsan åker till Korfu...

  

Liverpool FC svek Steven Gerrard i dennes avslutningsmatch på Anfield innan han åker västerut mot USA och LA Galaxy... I förlsutmatchen mot Crystal Palace så svek alla lagkamrater så till den milda grad att de såg ut som statister...All heder till CP, men usch va uselt av de s.k lagkamraterna.

Många som ska ut ur laget till nästa säsong.

 

Klippt gräset för första gången i år. Min "svarta risiga" klippare står ute och tar emot snö, kyla och vassa vindar hela vintern. Men varje vår ler den mot mig och säger - Är det dags nu igen?

Jag sa till Jeppson att dra 15 gånger så startar den...det tog 16 ryck i år. GRYM DEN ÄR.

El perfecto klippning gjorde den dessutom. Nu ska jag efter "grannbegäran" ta ner lite av häcken också så de inte får dem i ögat som någon uttryckte det - Jag ska fan bygga ett plank nästa år !

  

Treriksröset har de flesta hört talas om.... I helgen vart jag varse om att Treriksmyset också finns. Utan att utveckla det alltför mycket så förstod jag att Treriksmyset uppskattas oerhört i västra delarna utav Västernorrland.

     

Sov i husvagn i helgen...lite iaf.

  

 

Ni vet svärfar som jag nämnt tidigare. Han som tycker han ä "gullig". Finns många berättelser, sagor och skrönor om och kring honom. Den senaste egenberättade är som följer:

På sent 70-tal köpte han en elorgel utan att berätta för sin fru att han just det köpt den på avbetalning. Han sa att han fått låna den på prov. Frun påminde honom efter ett antal månader att det nu var dags att lämna tillbaka den. Äääää, låt den stå svarade han och frotsatte sina avbetalningar på den. Han lyckades utan att berätta för frun att betala av den helt och hållet. Till slut så "höjde hon rösten" ochsa att NU ÅKER DU TILLBAKA MED ORGELN ! Mmm, ska efter nästa vecka då jag varit på resan...Under tiden "den gulliga" var borta kom det en slutlikvid på orgeln, ja att den var färdigbetald. Svärmor dom hon också heter, fick nu för sig att han betalat för ett utomäktenskapligt barn så det blev ett ännu större liv när han kom hem. Han tvingades då krypa till korset och berätta att han köpt den där jävla orgeln ! Så ljug inte alltför mycket...

  

 

Tjurighet och irritation är väl inget bra.

 

Sofia Hellqvist blir prinsessa...Grattis

 

Hylla de som hyllas bör. Grattis Kanada till att vara så överlägsna. Ett bra försvarsspel är alltid vad det handlar om...Alltid !

 

Topp 3 just nu:

1. Elitloppshelgen i Snäckmor närmar sig. 

2. Att JAG minskat min mobilanvändning.

3. Varje dags nya synpunkter från de man jobbar närmast med. 

Av Love Borg - 15 maj 2015 13:53

Nyss hemkommen efter att i tidigt gryningen varit på plats vid Långsbotjärnen. Isigt och med starka kastvindar så var det naturligtvis inte upplagt för det bästa fisket. Natur och frisk luft är ju ändå really great. Brasan var igång hela tiden så det är klöart att det fick läggas lite tid på skogsarbete också. Jeppson skötte brasan med den äran... Nästa gång ska vi ta oss to the other side of the lake.


Igår erhöll jag en rejäl spark i huvudet av en mycket närstående person...Vimmelkantig stapplade man runt därhemma och fick höra - Fan, va du gjorde illa min tå !!! Ok, F´låt då !

(ont i tå...jaja, du har inte haft ett möte med en humla och en blomkruka du e´ !).


En annan närstående person uttryckte sig såhär vid middagsbordet häromdagen - "Sitt inte som en sten bara, håll med mej istället" !


Ur en tredje ganska närstående person slank detta ur - "Du sitter där som ett hjon å inte svarar i telefon" ??? URSÄKTA, det lät som en misslur - Byt telefonsignal för bövelen !


Gjorde pass 4 igår också. Använde mig av skidåkarnas sprintbana....Okej, få nu inga syner framför er. Det sprintades inte...men lite flås smögs fram iaf. 


Såg nyligen en dokumentär från Kina 

Datong, tidigare romantiserat Tatung, är en stad på  i Shanxi-provinsen i med en befolkning på 3,3 miljoner. Datong är en för Kina viktig industri- och gruvstad, och har stora kolfyndigheter, vilket har medfört att staden har problem med luftföroreningar. Datong kallas även ofta för "kolstaden". Staden är också en viktig knutpunkt för transporter, särskilt vad gäller järnväg. Viktiga industrier är elproduktion, maskinproduktion och byggnadsmaterial.

Enligt de arkeologiska fynd som gjorts från Datong fanns det redan människor här så tidigt som under denäldre stenåldern, d.v.s för ca. 100.000 år sedan.

Hur som helst så bestämde borgmäsatren att det skulle snyggas upp och de "började flytta människor" och rev deras hus. Detta skulle kanske göras humant från början. Dock kom de bara i många fall in genom dörren och sa - Du ska flytta, vi river ditt hus nu. Vissa fick stryk eller hotades när de vägrade. Det var allt annat än humant...TÄNK PÅ DETTA när ni småtjafsar om bagateller !

 

Svärfar, alltså Ove Skoglund Sverige ! Han är en rätt rolig kuf som har fått för sig att han är "gulligast i stan".....Och igår var han rätt gullig då vi såg på hockey och det blev reklam. Då säger karl´n - Jag blir så jävla irriterad på den där thai-maten ! Jag bara tittade på honom och sedan på reklamen och sedan på Ove och igen på reklamen - Du Ove nu fattar jag inte ??? Ja, men thai-maten , det är ju fan hela tiden, å lika dom den brejken ! Då ramlar 25-öringen ner...HAN MENAR timeout !!!

Då kan man ju inte säga thai-mat ju...Hahahahaha, what a star...Thai mat...Hahahaha

 

Dags att fara till Playa Del Råbo igen...

Topp 3 just nu:

1. Ingen har kallat mej för Sten, Hjon eller anklagat mej för att nicka nån tå idag...ÄN !

2. Nu vet jag hur staketet ska se ut...Hoppas Putte kan ordna det nu´rå.

3. Om två timmar har jag druckit två Kilkenny

Av Love Borg - 12 maj 2015 19:07

JAG SKA införa mobilfria dagar för mej själv ! Jag blir fan så uppstressad... Startar imorgon...eller nästa dag...eller snart iaf. Nepp, det blir imorgon !


Hade Lunch i det fria igår. Jeppson å jag gjorde ett avbrott i våra bestyr och styrde till "ett ställe vid hamnen" där vi intog vår lunch samt beskådade det vackra Hudiksvall. Önskar att det gavs möjlighet till detta oftare. 


Läcker, Läckage, Läcka...trök !


Soptippen måste vara en av de bäst strukturerade ställena i kommunen. Helvetes vilken bra ordning det är. Dessutom hjälpsamma och trevliga. "Numera" behöver man ju inte gömma några sopor - Dä ä ba å fråga !


"Anthony Bourdian på okända platser" mat och dryckes TV around the globe som starkt kan rekommenderas. Otroligt bra avsnitt jag såg från bl.a Bahia i Brasilien.


Ni vet Sumo i BYGG MAX reklamen. 

Brottarna är ju klädda i traditionella sidenbälten (mawashi) som består av ett 9 meter långt och 80 centimeter brett sidenskynke som lindas varv efter varv runt brottarens bål och liksom runt skåran osv... Jag vet en som har stora bekymmer om att det kan vara svårt att hålla rent därbak. Varje gång de kliver upp i sängen eller sätter sig på räcket i reklamen så kommer en utläggning kring detta. Ja jävlar....haha Å, jag trodde jag hade funderingar runt knepiga saker.


Carola i Dalhalla lär väl bi en skaplig upplevelse. Tar med Camillsan dit...


Strax är det dax för supertrion Suarez-Neymar-Messi som ska ta sig an Bayern Munchen igen.

Lär bli skapliga kontringlägen den här matchen då man har 3-0 i ryggen och tyskarna. Sevärt kan man iaf räkna ut på förhand. Andra starka trios man upplevt genom åren....eller hört talas om är :

Lövis-Grufberg-Hägg från Ilsbotiden  -  Borg-Wallinder-Lidas från innebandyns Absolute Reaggae  - Gre-No-Li fotboll Italien  -  Ludwichowski-Lewandowski-Tomachewski behöver inte förklaras  - Antonio-Jeppson-Victouious den mest intressanta formationen av dem alla.


Music just now:

Av Love Borg - 9 maj 2015 14:38

Igår vid läggdags blev jag Skrämd ! Ja, det blev jag...Därefter hånad då jag innehar en sån där sovskena...och man påstod att den låg på byrån och skallrade efter "påhoppet i mörkret" !

Humor ansåg man...

  


Twitter är ju ett fantastisk socialt medie. Följer några som verkligen drar nytta av detta och skickar ut sina tankar all the time..."Kan bli lite mycket" (dock behöver man ju inte läsa).


V75 idag...Luta sig tillbaka och inkassera då det är Elving som tippat bolagstipset. Skön känsla.

  


Pass 2 på "Camp Love" idag på förmidda´n. Gick väl bra. Hade faktiskt publik en stund dock inga stående ovationer över de övningar jag sysslade med.


Utbildade det "Lilla Äcklet" imorse... - MAN SKA spela klart och kämpa trots underläge !


Liverpool...i mitten av juni släpps spelprogrammet till nästa säsong. Hoppas på hemmamatch direkt. Isåfall ska jag vara på plats på Anfield


Gjorde en tur på "byn" för att uträtta några saker...Om det gick bra?

Åkte till Jannes golv för att kika in nya golf...STÄNGT ! Fortsatte till Bygg & Trä...STÄNGT pga inventering ! Fortsatte till Team Sportia för att inhandla "mina favvoskor" DOM FÅR VI INTE SÄLJA - Beställ på nätet ! Okej provade då Intersport där a couple of professional salesman mötte mej direkt - Va vill du ha Love ? - Stan Smith - dojjor tack ! Sorry finns inte...deras tvillingskor kommer in nästa vecka ! Smög in på Jack´n Jones och upptäckte ATT DEN FANNS, men jag vågade inte köpa den Piké som jag ville Dvs samma som jag bar...Å, Camillsan skrämmer väl ihjäl mej om jag kommer hem med den....men ska önska mej den i present ! Sista anhalten, Apoteket - Där fick jag precis vad jag önskade...


Nu har jag lunchat...själv... eftersom jag inte blev inbjuden till Övrigas Hot Chilli smask !

   

Topp 3 just nu:

1. Pass 2

2. Lördag

3. En mycket god kopp kaffe avnjutes


    

Av Love Borg - 8 maj 2015 15:46

Varför blogg just nu? - Inte den minsta aning, eller jo, troligen för att nåt måste ut !

Varför inte gå till skogs och skrika då? - Nja för primitivt kanske.

Varför inte bara köra på och tänka på nåt roligt? - Nja, för ytligt.

Varför inte lägga på bästa musiken å svepa ett glas rött? - Njaaa, inte än.

Varför inte bara snacka, babbla på, yrsla ut det bara? - Nja, not me.

Varför inte kliva upp 05.00, ta fiskegrejerna, till en sjö, tända brasan...ut med flötet - Nja, jo, men.

Varför Inte bara sopa under mattan och give a damn? - Nja, funkar inte.

Varför inte bara bryta ihop å´ komma igen? - Nja, huvudet högt brukar jag säga.

Varför inte bara "skriva på" så får vi se var det tar vägen? - Nja, skriften brukar ta konstiga vägar.

Varför inte bara sluta analysera och fundera? Nja, man måste ju agera brukar jag själv säga.

Varför inte bara luta sig emot Camillsan och få lite stöd och närhet? - Jag provar när hon kommer hem!

Varför är ett speciellt ord, va !

  

Internet kom 1989/1990 I think ! 

Föregångaren till internet, Arpanet utvecklades som ett militärt forskningsprojekt i USA. I slutet av 1980-talet skapades HTML och HTTP, standarderna för att beskriva och överföra websidor....har jag hört...

Allvarligt så är ju jag själv en relativt stor användare av internet, men man undrar lite över de som har fötts senare än internet. De som inte vet hur det var innan! Att man kunde göra annat. Såg idag "barn-nyhets-programmet" Lilla Aktuellt där en familjs tre barn under en vecka skulle "prova" att vara utan mobil och dator under en vecka !!! ....för att se hur det skulle kännas? Va, hörde ni - Hur det skulle kännas. Ungdomar nu brukar säga, HELT SJUKT ! Ja, nog är det väl helt sjukt egentligen.

Ganska roligt då jag själv med mina nu "vuxna tvillingsöner" hade envägs-kommunikationen igår kväll då jag sa att DE BORDE införa mobilförbud vid lunch och middag och framförallt då de delar denna njutning med någon annan. Såg att de tittade på mej - Tror att de hörde mej - Vet inte om de brydde sig om mej 

  

"Några från jobbet"

  • Studiebesök på räddningstjänsten. Högaktar alla som jobbar där. All heder !
  • Sagt idag av vuxen - Vems syrra äré där då´ ? (fniss)
  • Sagt idag av en yngre spjuver - Det såg ut som du hade arbetskläder idag ! - Ja, men jag arbetar ju i de här kläderna ! - Jamen, det såg ut som traktor-jobbar-kläder ! (Hygglo)

Igår körde jag ett 35 minuters pass på mjukt underlag. "På mitt eget lilla vis". Vi får verkligen hoppas hon får rätt, hon som fått chansen att hjälpa till med råden.

  

I en par veckor nu så lever vi under lite annorlunda förutsättningar. Antar och hoppas att värmen och luften gör sitt så det hela slutar i något mer dur än f.n Blir ju en liten uppsnyggning iaf.

Under helgen blir det en tripp till mångas favorit-shopping-place, nämligen Bauhaus/S-vall för inhandlande av en duschkabin.

Gjorde ju Sundsvall även under förra weekenden då inlagd på hotell där "VI" gjorde succe redan på direkten. Skulle ta hissen upp till vår åttonde våning. Tyvärr kom vi inte alls uppåt trots att vi följde alla instruktioner om att hålla "rumsnyckeln" framför den där runda i hissen. Efter 15 försök stegade man till receptionen å talade om att den här ÄR DET DÅ FEL PÅ !!! Fick till svar - Brukar du använda klubbkortet i hissen??? Nä, sorry då...Fansjälvaskit !

Jaja, whatever.

Hade bokat bord på "den spanska restaurangen" Saffran dock utan att veta var den låg belägen.

Efter att gett mig ut på en rekognocering så upptäckte jag stället exakt 52 sekunder från hotellet. Känns som om det skulle kunnat vara nåt jag planerat...Hehe

   Camillsan körde Chicken special och jag beställde in 4 olika tapas. OMG vad bra det var. Rekommenderas verkligen varmt av mej.

Efter dineringen så skulle "hon prompt" på casinot, så det vara bara att följa med. Dock intog vi egentligen bara några drycker som smakade rätt ok...Ja, okej då - det blev ETT spel på rouletten...


"Hon jag bor med" kan säga. - Jag somnar en stund ! Åsså sover hon. Svårt fatta det där och allra helst då det kan vara precis när som helst på dygnet.


Planeringen inför Snäckmors årliga Elitloppsträff är en helgjuten succe av festfixare "BIG TROTTING MAN"...Själv har jag funderat och filat på Elitlopps-tipset som vi brukar tävla i. I år har jag själv seglat upp som en möjlig pall-placerare...vilket är helt oviktigt då det bara är seger som räknas. Det blir väl Elving själv som vinner som vanligt...SUCK !

Nytt för i år är att jag tillverkat en elitloppströja för de som deltar. Röd pike med absolut bästa logotypen. Och med lång hållbarhet då den räcker under 2015-2017 !

      

Okay, thats it.


Topp 3 JUST NU I DENNA STUND :

1. Mina nya hörlurar (The Pirate Bay Teeny Eargasm) Det är sant ! De heter så och har fantastiska "muffar" ovanpå huvudet...Whaooo !

2. Estrella Damm from Barcelona. Very hyfsat good beer.

3. Jag tog mej igenom producerandet av en blogg igen.


Som avslutning bjuder man på detta... 


























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards