Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Min egen gladiator ;-)

Av Love Borg - 16 november 2014 13:25

18 februari var datumet då det sist kom bokstäver från den här bloggen…Varför ?

Någon anser sig veta (”tro”) att anledningen är att det inte behövs… ;-)

 

Jaja, nu har jag förstått att bokstäver är nyttiga hela tiden. Träffade på Camilla Läckberg igår kväll genom David Helenius. Hon har nu sålt 12 miljoner böcker ! Så nog är bokstäver väldigt nyttiga…men på olika sätt kanske.

Det kändes som om hennes viktigaste mål just nu var att få med en låt i Melodifestivalen.

Och det kommer hon säkerligen att fixa…Målmedveten och motiverad räcker långt…

 

Hade möjligheten att träffa på Athena i helgen, men dissade detta för att rå om mig själv istället. (Jag hade sagt till Jonathan att han får 100 spänn om han nyper henne i rumpan) Dock ”ordnade” den ”Lille Spjuvern” ett idolkort med medhörande autograf som han gladeligen överlämnade till mej med orden

– Är du nöjd nu !, – Sätt det ovanför sängen, vet ja ;-) !

 

VEM var nu Athena egentligen…Jo…hon Athena eller Pallas Athena som hon också kallas var vishetens och krigets gudinna i grekisk mytologi.

Athena var hård och modig i strider som var till för att försvara hem från fiender. Hon var gudinnan över städer, hantverk, olivträdet och visheten. Hon uppfanntrumpeten, flöjten, vagnen, skeppsbyggarkonsten, plogen och mycket annat som blev till nytta för mänskligheten och civilisationen. Hennes evige följeslagare var en uggla.

 

Jag har min egen gladiator jag ;-)) som är gudinna över en massa saker såsom dammsugaren, tvättmaskinen och strykjärnet…och apropå stryk så lär jag få det nu…dock kan det vara så att hon inte vill ta striden och hellre ser en lång promenad som ett medel att bota den eventuella stridigheten…och JA, jag följer naturligtvis med på en walkaround i det gråa vädret…ja absolut….allt för att möjliggöra att freden fortsätter.

 

EN del känner naturligtvis till att jag tog ett beslut att ändra mina  intressen ”for a while”…vet inte om det är så mycket att utveckla mer än att det blev ett måste att skingra tankarna och föra över funderingarna på ”nåt annat” än klubba och boll…

Det innebar att jag t.ex tog tag i ägandet av spisen igen och fick till nåt ganska bra på fredagskvällen…fläskfilégryta med kantareller och lite annat special. Det var kul att  L  A  G  A   igen…

 

Har nyss avverkat ”November Man” med Pierce Brosnan.

Gillar CIA och FBI filmer faktiskt…

 

Den som spar han har…Såg inte Så mycket bättre igår utan har detta kvar att avnjuta, hoppas jag. Gillar verkligen Amanda Jensens tolkningar så det får bli eftermiddsagsnöjet.

 

Apropå nöjen så plingade det till och ned damp en inbjudan till…just det – PLING !!! Det förra plingandet utmynnade i ett förfasande över att det inte blev några mål…i ”min match”….och när det sen blev mål så kom 3-4 st till på lika många minuter vilket gjorde att man steg in i Kosmos omgående. Snacka om månlandning…Hade ett talk med El Bobbo som råkat ut för precis samma sak…Puuh, skönt att man inte är ensam om att ha upplevt Kaos i Kosmos!

 

Topp 3 just nu:

  1. Har börjat skingra tankarna
  2. Alla i min närhet
  3. Kaffe och tuggummi

 

Botten 3 just nu:

  1. Liverpool FC (men man stöttar naturligtvis vidare)
  2. När man inte har riktig koll...på "grejerna"
  3. Det är långt till sommaren

 

Nätets bästa idag :

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/article43195.ab (En riktig domare)

 

Amanda Jensen

https://www.youtube.com/watch?v=BMXZgzYnzlk

 

Hörs / Loven

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards