Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Nu är den här...The weekend !

Av Love Borg - 27 maj 2011 20:18

The weekly letter as usually at Friday morning… Idag blev det inte så många rader, men fyllde hela A4:an med hjälp av större teckenstorlek…Fiffigt va ! Till hösten så får Blondie sköta skrivandet på fredagar och nyhetskrysset på måndagar…Å,  jag kan gå hem vid 11-snåret. Man ska turas om va ;-)

Under första passet så blev det massor av problem med skrivandet, alltså skrivarna på jobbet. Vilket skapade huvudvärk för både Knoll o Tott…Tur att Kreti och Pleti fanns på plats och kunde ge en hjälpande hand….IGEN !!!


Å´ sen slog huvudvärken på även för mig… Den hade legat och tryckt ända sen super-soya-korv-grillningen igår. Som tur var hade Bittan 2 Magnesyl Koffein på lager. Alltså, dom e´ bra. Hjälpte inom en halvtimme – grymma tablettos ! Sedan provade man 3 sorters tårtor. Hur ska man veta vilken som är godast om man inte smakar alla T R E ?


Demokratin segrade efter lunch. Jag ville se Lejonkungen, men klasskidsen röstade bort mig. Det blev Dino Dinosaurie eller vad den nu hette. ”Dos kids” berättade hela filmen c:a 2 sekunder före varje scen… Detta gjorde Professor Baltazar ganska upprörd.


One more trainer to the team. Jo, hoppas det blir så. Då säger jag som Kenta – Just idag är jag stark ! Har gett Hermanitor ett förslag nu. Om han säger Go, säger jag… Just idag är VI starka !

 

Dagens kluriga fråga ? Skräckis eller K & L ??? Dagens svar : Beror troligen på tillfället och sällskapet…

 

Candles, I really like candles. Skulle bara in för ett chat – kom ut med S E X stora ljus. Ikväll blir det alltstå ljus i Loves hus. Gick även till grannhuset å där införskaffades torkställning, tvätt lina och en mindre sorts torkställning trots att  jag bara skulle följa Pekkis en sväng… Jaja, Pekkis has moved on. Får bli en påhälsning inom kort då…Är ju i närheten av Luddowich å Åsis…Tar nog cykelpromenad den gången utifall det är framdukat some Norrlands..Hehe!


Stötte idag ihop med ”Kajsa unikum” Ja vi har ju en del minnen together. Länge sedan vi skulle leverera a tacos evening. Jamen ska vi inte göra det så???


Wine on Viksta…SUPer-erbjudande från Chef on Viksta. Överlade med mig själv och hur jäkla illa det kändes så kunde jag inte skippa det som ”låg över mig”…Men nu känner jag att jag ångrar mig…Hmm, faen…


Konstverk i soprummet, jojo, nu har man dragit rollern i olika vinklar, fram och åter. Shit va bra dä blev. Man skulle faktiskt kunna tro………..att de va jag som gjort det. Stafettpinnen överlämnas härmed till nästa Michelangelo. Fortsätt på den inslagna vägen vetja…Grått e flott….eller?


Lasagne, jorå, Lasagne med en sallad bestående utav I S B E R G S S AL L A D, gurka och röd paprika. Till det ett rött glas av sorten Oude Kaap. Den smakar finfint.

(Synd att bastun är förråd just nu - hahahaha). Tror det var tappat i Sydafrika somewhere. Inhandlade dessutom en flaska Verdicchio. Vitt från 1962, eller ja kostade iaf 62 kronor. Det kan komma väl till pass efter travet imorgon. Då ska det förhoppningsvis firas då. Om inte får det väl bli ett glas vatten, ett äpple och en lång förjä**lig prommare… Ja, ska ta mitt straff, en vadslagning med mig själv. Går jag inte plus imorgon ska jag göra en ”roundabout walk” imorgon kväll !!! Ajdå, vad har jag nu ställt till med. Jaja, så långt är det väl inte till….

 

Okej, på tal om spel o dobbel så är det ju en fantastisk travhelg i vardande. Mitt bästa spel kommer bli i avdelning 7 på V75 imorgon lördag… Caballion !!! Spikas på allt !

 

Bortprioriterad papi – dom bara susade förbi utan att ens snegla om jag fanns där. Hoppas det betyder att de vet ATT JAG FINNS DÄR, och har funnits i 16 år….hittills !!!


Finns det mer? Ja, den frågan ställe den förre statsministern GP, Göran Perssontill Mr Thomas Bodström vid ett tillfälle då det blåste lite snålt. Jag ställer den till mig själv…Finns det mer? Nja inte just nu kanske, men om några timmar…

 

Ok thats enough for now, vi hörs / Loven

Nedan Paul Young med "Every time you go away" Mmmm, Hehehe !

 
 
Ingen bild

Mia

27 maj 2011 22:07

Nu mr: Love har du förgyllt mig med ett gott skratt denna Fredag kväll :) !!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards