Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Love Borg - 25 maj 2011 21:30

Dagens Liverpool :   

Enligt rapporter från Correio da Manha har Liverpool accepterat att betala £25m för Benficas vänsterback Fabio Coentrao.

Coentrao har kopplats ihop med ett flertal stor klubbar inför sommaren, men om man nu ska lyssna på ryktena verkar det vara Liverpool som står i Pole Position.

Liverpool är i stort behov av en ny vänsterback och det sägs vara en av deras största prioriteringar under transferfönstret. Andra försvarare som nämnt är Evertons Leighton Baines, Arsenals Gael Clichy och Newcastles Jose Enrique.

Inget är ännu bekräftat från någon av klubbarna och vi vet sedan tidigare att Liverpool gärna sköter sina förhandlingar bakom stängda dörrar.


Skulle sätta mig å jobba tidning nu...DÅ visade det sig att jag inte fyllt USB:et med rätt grejer...Hur dum får man va ?   .

Ska straffa mig själv med att kliva upp tidigt å jobba en stund "before work"...


Imorgon blir det också en tur med Polacken. Vi ska visst västerut. Blir skönt att komma ifrån en sväng. Kanske hamnar på kondis, man vet aldrig :-)... På kvällskvisten ska vi vara korvgubbar på festen. Förra året grillade jag 230 korvar och alla tog slut !!! Satsar på 250 nudå...


Vi hörs / Loven


Av Love Borg - 25 maj 2011 18:29

Early shower, jajamän, almost a record. Tog vägen förbi macken och fixade frukosten, en Baugette a´la Statoil. In till gympalärarinnan igen för en rakning och tvagning. Bytte det ludna mot en mer len variant. Kan väl inte säga att jag direkt hade nån nytta av den lena kinden, men ändå   

Intog frukost framför maskinen . Baugette med kaffe och ljuv musik i öronen, nja, men en städerska som hade både det ena, andra och tredje att säga, HA !


Körde samlingen idag. Efter att vi alla var överens om veckodag och datum var det dags för lite ”Tio kamrater-träning”… Använde tävlingsvarianten idag. Sitt, skriv, byte….Alltså jag tyckte det gick rätt bra för  församlingen, eller va säger du Blondie?


Ilsk 1, ja fick faktiskt ta och säga till hur tillvägagångssättet bör vara ! Togs emot på ett bra sätt !

Ilsk 2, kamrat Schäfern eldade upp sig en del – Undrar hur det slutade egentligen. Hur som helst, förbannad med rätta, så det så.


P.m Mr R on a bicycle…Japp, låter som en dokumentär om en som cyklar genom USA´s vildmark. Och iofs så ingår vild i den här cyklingen också, även om det blev en hel del av Mr R as a doctor with an ambulans… Är ju skoj, men otroligt påfrestande. Ni som gör det varje dag är mina idoler !!!  


Idag var ju röris här och satt tillbaka beredar´n… Trots det var det iskallt vatten i ledningarna när jag kom hem. Just nu hoppas jag på att det var den trasiga Säkringen jag hittade som är problemet….Annars äre ju inget kul ju !


Paj kan ju beredar´n vara…, och paj har jag ätit nu. Tacopaj, med zatsiki. De va starkt från alla håll. Eller jag tror att jag inte tålde så mycket. Det var säkert gott….kanske.


Farsen fortsätter. Snart tappas tålamodet å´ då chefar jag till det och blir slagpåse igen. Men alltså nu kommer vi igen och tänker lite objektivt. Kan väl inte vara så svårt. Bestäm bara hur vi ska ha det !

Eller som P skulle sagt ”kasta in en boll å´ låt den rulla”. Ska det rulla vår väg så vill vi nog komma igång inom kort eller ….nyss.


Raka rör, vita ! Ska försöka ta mig ner på knä och målartvätta rören nu, för att måla dem vackert i fina mönster såsom, HELVITT. Kanske, måla golvet imorgon då. Tvättmaskin in på typ måndag. Säger måndag men hoppas på lördag såklart.


Programmen har kommit. Listorn till helgens elitlopp och V75 finaler. 29 lopp att lösa. Har redan en par vinnare – släpper dom lösa när vi närmar oss helgen. Till er ON WORK vill jag säga – köp dubbla andelar denna veckan, för nu…


Miss, miss, miss, them.   


Gläds med Jeppson...Grattis my friend!   Bit ihop å fixa resten nu också…


Åsså avslutar vi denna skrift med lite Poodles med ”Like no tomorrow”


Å, precis nu kanckade det på dörren. Där stod en tjej med en folder. Hon presenterade sig mycket vänligt. Hon undrade om jag funderat på Livets stora frågor? - All the time svarade jag. Det är ju så. Mottog med glädje en folder som kortfattat tar upp dessa sex rubriker

* Finns det en gud som bryr sig om oss?

* Kommer krig och lidande att försvonna?

* Vad händer när man dör?

* Kan man träffa de döda igen?

* Lyssnar gud verkligen till böner?

* Vad är meningen med livet?


Vi hörs / Love


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards