Alla inlägg under juli 2013

Av Love Borg - 31 juli 2013 19:28

Det är nu officiellt att Pepe Reina ska spela för Napoli säsongen 2013/14. På sin egen hemsida har Liverpoolkeepern lagt ut ett avskedsbrev till fansen - och uttrycker samtidigt sin besvikelse över att LFC valt att låna ut honom.

Den 30-årige spanjoren säger bland annat att det blir en märklig känsla att inte längre vakta målet för Liverpool. Han skriver också att de åtta åren på Anfield har gett honom minnen för livet och vänskap som kommer att vara livet ut.

Pepe bekräftar också att hans önskemål var att åka "hem" till Barcelona, men det kom aldrig något bud från Spanien.

Han är istället besviken över att Liverpool valde att låna ut honom till Napoli, då han själv var beredd att kämpa med Simon Mignolet om startplatsen. Han hade också kunnat tänka sig att diskutera en förlängning av sitt kontrakt.

Nu väljer Pepe ändå att se fram emot en ny utmaning i Napoli och serie A under Rafael Benitez, som han anser är den bäste manager han spelat för.

Ok, Pepe, nu är det som det är. Keep Up The Good Work in Napoli.

Anar dock att Brendan Rodgers tar sig förbi med sitt ledarskap.

Ny VB på G Lorenzo Melgarejo från Benfica….


Fläng…keps…Ja, ungefär ;-)


Jäkligt bra träning i måndags. Satan vad ni tog i boys. ”Go on with a high head” whatever happens. Igår igen, rikigt bra tempo…


Man har hört talas om trepunktsbälte, vilket kan vara bra ibland. Förr i tiden t.ex när man flög över Golfguppen” med GV skulle man definitivt behövt ett sådant…Trepunktstvätt är däremot relativt nytt för mej. Dock verkar det funka bra i situationer där det kan vara brått…5 punktsskott jobbar vi med en gång i veckan med vårt blåvita gäng…PUNKT !


PalQuestion…OMG thanks for the explanations…


Ännu en vadslagning som gick hem !!!

Behöver man säga annat än att 1+1+1+1+1 blir 50 !


Toothbrush with an extra surprise…I really like the look in your face.

It looks like a “cool gate” when it was openend and surprised.


Apropå överraskade så blev några det häromdagen…Eller överrumplade kanske passar bättre.


Egentligen skulle man ju inte berätta detta…Men, min Ketchupflaska hade stått med korken öppen ”ett tag” utan att nån märkt det…Idag då jag skulle använda den så var det typ 27,000 blomflugor i öppningen å runt korken ! OMFG va äckligt det va !!!!! ioch med denna upptäckt blev skafferiet rensat och rengjort…de va ju bra…Dessutom i detta blomfluge-raseri så lyckades jag tömma ut en påse socker på golvet !!!


Fått en ny Wordfeud-kompis också…tur man inte är så tävlingsinriktad. Jag menar det är ju viktigast att…delta ! Ha !


Besteg Blaxås idag efter en del problem…Åkte till den Riktigt branta klättringen först faktiskt….Ville känna hur det var där…Vände efter 100 meter då jag kände att jag saknade lite förberedelser. Måste kika på ännu ett överlevnadsprogram med Bear Grylls ;-))

Körde sen lite galet och hamnade på en återvändsgata mitt i skogen…Där fanns typ 25-30 eller 50 blåbärsplockare som knappast visste var dom var någonstans…Jag menar, jag vet inte heller vart jag var...just då !!!

Jaja, hittade till slut och bestigningen blev rätt bra faktiskt…(lät lite ”perverst” det där Pelle)…Utsikten rätt okej, vinden smekte och det var inte alltför varmt…eller kallt. Kaffet smakade utmärkt…Å till alla blåbärsplockare…Där fanns massor av blåbär.

Vi höres // Loven


Av Love Borg - 29 juli 2013 10:33

Började denna egendomliga skrift för typ länge sedan…

Som vanligt väldigt kryptiska sammanhang…Den här gången fattar jag knappt själv…å varför den publiceras är en ännu större gåta…KANSKE ;-)

 

Sol vind och kanske ute på djupt vatten…trots att det är Långgrunt.

However…been there before, but not this way !

Did see some dogs and a kissemiss… ;-)

”The stone” is a magnificent place to…relax :-)

 

Billy Joel …Tell her about it…

 

Paj…Hopp H…Tre Bo…

Vissa saker…måste man hålla för sig själv…så då gör jag det.

 

Peter Lemarc…Handens fem fingrar

 

Var tog tiden vägen, eller hur kunde den förvridas så.

The rock…the sun…the cold water…THE !

 

Tänk att man kunde lura fram det gömda. Ibland vet man inte vilken nyckel som behövs till skatten, eller skratten.

 

Tomaterna, Jordgubbarna, Smultronen har jag fått skörda. Nästa år ska jag skörda sallad har jag bestämt…å gurka.

 

Bladgrönsaker är olika grönsaker där bladet är det som man äter. Alla olika sallatsväxter, spenatväxter och kålväxter brukar räknas till bladgrönsaker. Exempel på olika bladgrönsaker är frisésallat, en salladssort med smala och något sträva blad och en något besk smak, dess släkting endivsallat, en tvåårig växt som är ljusgrön eller rödvit som ofta används i Belgien, som ett substitut till potatisen, och äts ofta i blandsallader eller gratinerad, bräserad eller kokad, sallat, den kanske vanligaste sallatsorten som växer i ett huvud med sköta blad, isbergssallat som är en variant av vanlig sallat fast mer hållbar och med kraftigare blad, mangold som liknar spenat, samt spenat, som ofta säljs djupfryst. Spenaten innehåller en syra som heter oxalsyra. Ätbara växter inryms i ordningen, såsom brännässlor som mestadels används till nässelsoppa men emellanåt även stuvade, maskros samt dansk  och spansk körvel.

 

Celtic did it against Liverpool…och med andra ord så skulle Anton dammsuga hela huset ! Efter en vecka har han gjort nedervåningen. Ja, inte vet jag. Vi ser lite olika på saker. Det roliga i sammanhanget är att nu har Jeppson erbjudit en dammsugning av hela huset eftersomjag gjorde honom en uppskattad tjänst.

 

Liverpools facit efter sin world tour – Idel segrar och 12-0 i målskillnad !

Brendan Rodgers funderar, analyserar, inspirerar, agerar…..Han kommer ”ta oss tillbaka” med sin filosofi…

 

Masterchef !!!

 

Pretty nice travdag på Myren med after grill på Mansion…Facinerad av chicksen som var med. Shit vilken fart !!!

 

Efter att ha varit ”på plan” vid fyra tillfällen så blev det dags för match…

Målet är vägen dit såklart. Ett steg framåt i det vi håller på med är analysen den här gången. Vi såg de positiva tecknen vi ville se. Högt huvud i vårt fortsatta arbete ;-) Träningen är alltid viktigast…för mej.

 

Har ju spelat massor av tennis ”i yngre år”…Å nu ska det visst bli HB Open, en tennisturnering  i Hudik Björkbergs anda…Fick ett wild card rakt in i turneringen. Får väl se om jag antar utmaningen.

 

HB Poker tour avd 1 vanns av Antonio Borgas…Sämre gick det för oss vuxna !

 

Ja då äre väl dags för lite nutid. Frukost…bädda…tvätta…putsa…gnussa…stryka…diska…Jag hade en mardröm inatt också…

 

Vi hörs // Loven

Av Love Borg - 5 juli 2013 19:34

Har nu ”semestrat” i några dagar…Men det verkar inte skallen ha fattat. Omöjligt att sova som man borde. Vet inte riktigt vilken strategi som är bäst. Kanske får några tips efter att ha bloggat här. Har iofs redan fått ett tips som har provats…ska prova igen snart….Å, det kanske hjälper sinnesfriden till oanade höjder…Hmm,hur lät det där egentligen.


Har ju kört Björkbergssexan igen…Å brukar ju köra med den s.k Sportracker för att se hur långt det blir, tid osv…Å, sen lägger jag upp alla träningar i diagram…Haha, skoja ba ! Hur som helst, efter att ha kört sexan och kom hem lite halvtrött så visade ”mätarn 4.4 km !!! Det var ju inte bra…Kan det bero på att man är så lätt i steget måntro att det inte märks när man nuddar jordskorpan….den troliga orsaken är väl att GPS:en tog en liten paus under vägen.


Jönsarna är ju hemma efter at tha varit på KOS…OMG vad de handlat onyttiga saker med sig hem…Å, jag lovar dom grejerna finns inte att köpa på ICA Supermarket.

Så Ludde, Peter förvänta er en inbjudan snart så ska vi göra va dom gjorde förut….minns ni när jag ”hade inbrott” ? Dags för revenge eller kvittering låter bättre ;-)


Luis Alberto, Kolo Toure, Lago Aspas, Simon Mignolet, och snart förhoppningsvis Henrikh Mkhitaryan....Whaooo grymt transferfönster hittills...

Känns som ”nåt händer” i Liverpool FC. Jag vill dit igen. Sitta med boysen nere vid hamnområdet Albert Dock, checka in pubarna och The Italian, Jamie Olivers restaurang…Åååå, måste bli nästa vår va gubbar !


Talang förtjänar tålamod…Det var Walter Hagen som sa det först, då angående Bobby Jones…Nu säger jag det i helt andra ärenden. Igen – Talang förtänar tålamod !


Vill så att jag skäms…Jovars, fantastiskt uttalande !


Bandyn…Mmmycket innebandy nu…eller träningar iaf. Skönt vuxetgäng….Sköna snubbar….tyvärr lite för sjuka f.n The youngsters ser starka ut !


Pokern…ja, fortsätt så.


Idag pratade jag med mej själv, OMG

Ikväll umgås jag med mej själv…tydligen !

Inatt ska jag sova…Jag kan sova…eller se på film !


Diamant är en form av kol Till skillnad från grafit (som också består av kol) är den mycket hård. Ordet "diamant" kommer från grkiskan, adamas (αδάμας), som betyder oövervinnerlig. Diamanten är en ädelsten. Oslipade diamanter kallas för rådiamanter.


Ok, vi höres, I hope / Loven

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards