Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Thai-mat

Av Love Borg - 15 maj 2015 13:53

Nyss hemkommen efter att i tidigt gryningen varit på plats vid Långsbotjärnen. Isigt och med starka kastvindar så var det naturligtvis inte upplagt för det bästa fisket. Natur och frisk luft är ju ändå really great. Brasan var igång hela tiden så det är klöart att det fick läggas lite tid på skogsarbete också. Jeppson skötte brasan med den äran... Nästa gång ska vi ta oss to the other side of the lake.


Igår erhöll jag en rejäl spark i huvudet av en mycket närstående person...Vimmelkantig stapplade man runt därhemma och fick höra - Fan, va du gjorde illa min tå !!! Ok, F´låt då !

(ont i tå...jaja, du har inte haft ett möte med en humla och en blomkruka du e´ !).


En annan närstående person uttryckte sig såhär vid middagsbordet häromdagen - "Sitt inte som en sten bara, håll med mej istället" !


Ur en tredje ganska närstående person slank detta ur - "Du sitter där som ett hjon å inte svarar i telefon" ??? URSÄKTA, det lät som en misslur - Byt telefonsignal för bövelen !


Gjorde pass 4 igår också. Använde mig av skidåkarnas sprintbana....Okej, få nu inga syner framför er. Det sprintades inte...men lite flås smögs fram iaf. 


Såg nyligen en dokumentär från Kina 

Datong, tidigare romantiserat Tatung, är en stad på  i Shanxi-provinsen i med en befolkning på 3,3 miljoner. Datong är en för Kina viktig industri- och gruvstad, och har stora kolfyndigheter, vilket har medfört att staden har problem med luftföroreningar. Datong kallas även ofta för "kolstaden". Staden är också en viktig knutpunkt för transporter, särskilt vad gäller järnväg. Viktiga industrier är elproduktion, maskinproduktion och byggnadsmaterial.

Enligt de arkeologiska fynd som gjorts från Datong fanns det redan människor här så tidigt som under denäldre stenåldern, d.v.s för ca. 100.000 år sedan.

Hur som helst så bestämde borgmäsatren att det skulle snyggas upp och de "började flytta människor" och rev deras hus. Detta skulle kanske göras humant från början. Dock kom de bara i många fall in genom dörren och sa - Du ska flytta, vi river ditt hus nu. Vissa fick stryk eller hotades när de vägrade. Det var allt annat än humant...TÄNK PÅ DETTA när ni småtjafsar om bagateller !

 

Svärfar, alltså Ove Skoglund Sverige ! Han är en rätt rolig kuf som har fått för sig att han är "gulligast i stan".....Och igår var han rätt gullig då vi såg på hockey och det blev reklam. Då säger karl´n - Jag blir så jävla irriterad på den där thai-maten ! Jag bara tittade på honom och sedan på reklamen och sedan på Ove och igen på reklamen - Du Ove nu fattar jag inte ??? Ja, men thai-maten , det är ju fan hela tiden, å lika dom den brejken ! Då ramlar 25-öringen ner...HAN MENAR timeout !!!

Då kan man ju inte säga thai-mat ju...Hahahahaha, what a star...Thai mat...Hahahaha

 

Dags att fara till Playa Del Råbo igen...

Topp 3 just nu:

1. Ingen har kallat mej för Sten, Hjon eller anklagat mej för att nicka nån tå idag...ÄN !

2. Nu vet jag hur staketet ska se ut...Hoppas Putte kan ordna det nu´rå.

3. Om två timmar har jag druckit två Kilkenny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards