Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Love Borg - 21 maj 2011 18:48

The black magic machine fick väcka grannskapet imorse vid 9.00 – Här ska inte sovas ! När den gjort sitt jobb hamnade jag på knä för att dra lite maskrosor. Då hör jag grannfrun med en leende mun säga – va gör du, drar du maskrosor? – Jo, jag gör väl det tänkte jag och svarade – Japp, nu ska dom motarbetas, sa jag, detta med en ilsken blick. – Vänta lite sa karln i huset ! Och strax därefter dök han upp med en manick som visade sig vara hela maskrosförsamlingens värsta motståndare. ”Tryck ner mitt i maskrosen, bänd upp, kasta bort ” ! Shit vilken grej – detta vara AHA-upplevelse 1 idag. Jäklades 1 timme med dessa förbannade ogräslommor – gult är fult ! HA!

 

Efter lunch tog jag som Thompa brukar säga ”den vita springaren” , och gjorde en tur bland de stora hemmanen bort mot Östanbräck. Brukar hålla till vänster i korsningen, men lurades och körde till höger för att kolla in ”jordkällaren”… Den omtumlande upplevelsen har lagt sig lite nu. Jag säger bara grattis kamrater ! och till er lilla blondinmäklare kan jag bara säga Fu#k Y#u….Nä såklart jag inte gör men det kan låta kul i skrift om man vet vad det handlar om………Detta va AHA-upplevelse 2 idag.


Efter lite tjat och en sån där blick ”å va det är synd om mig” så gick jag med på att skjutsa Jeppson till metrot Stamnäs. Men strax efter infarten mot Via så klev jag på bromsen och klev ur… Dags för J att köra. Han har ju kört lite, men inte med mig ännu…

Start, wroom, en hand på ratten

–        Jag satt tyst en stund – sen sa ja – går det bra ?

–        Ja vadårrå sa han?

–        Nja, undrade bara om du satt bra?

–        Sitter lite långt bak kanske.

–        Ok, fixa det då (hade tänkt at han skulle stanna) Närå, med en hand i värsta kurvan , done !

–        Hörru, tror att man kanske måste ha två händer på ratten på bilskolan, sa jag.

–        Jaharu, tror du…Okej provar väl det då..

Körde runt Ström – Stocka och sedan tillbaka till Stamnäs – DET GICK BRA, riktigt bra ! AHA-3


Lite Trav utan framgång, lite FIFA med Antonio utan framgång. Revansch i natt I hope. Alltså är inte direkt förtjust i godis (fast man kanske skulle kunna tro det), men just nu vill jag ha godis, Ferraribilar vill jag ha och choklad och Hallonsoda…


Ska fixa det / Vi hörs / Loven

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards