Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Snäckmor is great

Av Love Borg - 18 maj 2015 20:12

V75 är så roligt att analysera, så spännande, så svårt. Så ofta på helspänn med stora förväntningar under hela veckan...Starten för V75 avdelning 1 går 14.30.....och T R E (3) minuter senare så är allt slaget i spillror (ofta iaf)...MEN varje vecka lyckas några med sina analyser, sina strategier, sitt kryssande...Lycko Er !

  

Nu mindre än två veckor kvar till årets höjdpunkt för alla travintresserade - ELITLOPPET på Solvalla.

Människor från hela världen ser till att vara på plats, även hästar från när och fjärran ser till att vara där för att tävla...De senaste åren har jag (VI) valt att inte vara på plats utan har gjort detta till en fantastisk helg i Snäckmor, Njutånger i Sverige. 

Och i år måsta jag säga att Mr Elvingos fått till det starkaste startfältet någonsin i sin Los Elvingos Paviljongas...Startfältet är som följer:

 

Snäckmors egen ”Johnny kan allt om innebandy å vägar Olofsson”, "Håkan snickrar allt vad du vill på en kvart Brolund”, "Papa AIK Grande supporter”, ”Jag Love själv som hoppas rygga alla Elvingos bra tips om han nu delar med sig Borg”, "Thomas räddar med en hand om han vill Ludwichowski", "Antonio vill gärna vara med och spela kort Borgas" och "Johan the pedagogus som gillar att prova nya saker Elving"....Kanske, kanske ännu någon joker såsom "Anders Knot tycker om att fixa och trixa med perfectum Nillson" dyker upp eller ner. Fantastiskt startfält ! 

 

Planeringen lika fantatsisk...vad sägs om detta axplock:
Fre 11.00...Lunch tacosbuffé...Solvalla V65...Hagmyren...Plump...Middag på Manis.

Lör 10.30...Solvalla V75 med Sweden Cup...Loves Elitloppstips med lite ny härlig touch...Grillad fläskfile...Plump...Chicago...

Sön 10.30...Lunch...V75 med Elitloppet och Elitkampen...Avdelning två av Loves Elitloppstips...Avslut med Italienskt käk och diverse prisutdelningar... Whaooooo !

  


Och Camillsan åker till Korfu...

  

Liverpool FC svek Steven Gerrard i dennes avslutningsmatch på Anfield innan han åker västerut mot USA och LA Galaxy... I förlsutmatchen mot Crystal Palace så svek alla lagkamrater så till den milda grad att de såg ut som statister...All heder till CP, men usch va uselt av de s.k lagkamraterna.

Många som ska ut ur laget till nästa säsong.

 

Klippt gräset för första gången i år. Min "svarta risiga" klippare står ute och tar emot snö, kyla och vassa vindar hela vintern. Men varje vår ler den mot mig och säger - Är det dags nu igen?

Jag sa till Jeppson att dra 15 gånger så startar den...det tog 16 ryck i år. GRYM DEN ÄR.

El perfecto klippning gjorde den dessutom. Nu ska jag efter "grannbegäran" ta ner lite av häcken också så de inte får dem i ögat som någon uttryckte det - Jag ska fan bygga ett plank nästa år !

  

Treriksröset har de flesta hört talas om.... I helgen vart jag varse om att Treriksmyset också finns. Utan att utveckla det alltför mycket så förstod jag att Treriksmyset uppskattas oerhört i västra delarna utav Västernorrland.

     

Sov i husvagn i helgen...lite iaf.

  

 

Ni vet svärfar som jag nämnt tidigare. Han som tycker han ä "gullig". Finns många berättelser, sagor och skrönor om och kring honom. Den senaste egenberättade är som följer:

På sent 70-tal köpte han en elorgel utan att berätta för sin fru att han just det köpt den på avbetalning. Han sa att han fått låna den på prov. Frun påminde honom efter ett antal månader att det nu var dags att lämna tillbaka den. Äääää, låt den stå svarade han och frotsatte sina avbetalningar på den. Han lyckades utan att berätta för frun att betala av den helt och hållet. Till slut så "höjde hon rösten" ochsa att NU ÅKER DU TILLBAKA MED ORGELN ! Mmm, ska efter nästa vecka då jag varit på resan...Under tiden "den gulliga" var borta kom det en slutlikvid på orgeln, ja att den var färdigbetald. Svärmor dom hon också heter, fick nu för sig att han betalat för ett utomäktenskapligt barn så det blev ett ännu större liv när han kom hem. Han tvingades då krypa till korset och berätta att han köpt den där jävla orgeln ! Så ljug inte alltför mycket...

  

 

Tjurighet och irritation är väl inget bra.

 

Sofia Hellqvist blir prinsessa...Grattis

 

Hylla de som hyllas bör. Grattis Kanada till att vara så överlägsna. Ett bra försvarsspel är alltid vad det handlar om...Alltid !

 

Topp 3 just nu:

1. Elitloppshelgen i Snäckmor närmar sig. 

2. Att JAG minskat min mobilanvändning.

3. Varje dags nya synpunkter från de man jobbar närmast med. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards