Direktlänk till inlägg 28 november 2016

Black Dots

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK anar jag att det handlar om två saker: Irritationen då jag byter om och gör mig klar för en prommare, kommer ut på bron och det spöregnar !!! Eller kanske då mer troligt black dots, svarta punkter. För att förenkla detta så...nä, det går inte att göra nåt så komplicerat lätt...eller kanske - I will try, I promise. Som vanligt kan det tyckas en aning hemligt...Mmm, så får det vara just nu. Svarta punkter, Black dots ska nu förhoppningsvis förändras till Good things, some nice thougths. JUST NU hjälper Hayley Westenra till då hon framför Ave Maria i mina öron.

  

Advent och juletid gillar ju jag. Jag gillar julgranen oerhört mycket "och har min egen odling" ;-) inbillar jag mig, eftersom jag de fyra senaste åren hämtat granen på samma ställe. Det är sant, har funnit granarna inom samma area som är cirka 200 kvadratmeter. Vissa avslöjar inte sina svampställen and I don´t give you the coordinates to my christmas trees.

    

Our Cats are fantastic. Birk & Ronja ska snart ha sin första jul och få träffa på sin första julgran. Camillsan är skeptisk till det mötet och vill helst att granen endast ska finnas utomhus då Birk & Ronja bara håller till inomhus. Okej, vi får se vid lucia hur VI bestämde...Apropå lucia så har en av mina kamrater födelsedag då...Då ska jag skriva en dikt till honom...eller måla en tavla.

För de som inte känner mig så börjar man förstå att "HAN INTE ÄR SPECIELLT MACHO DEN DÄR"...om det nu inte behövs...Hmm, inte då heller...möjligen lite streetsmart.


1292 days is a lot of days. Och apropå år 1292 så levde den kände upptäcktresanden MARCO POLO då. Det sägs att han inte var den förste europe som reste till Kina, men däremot den förste som gav detaljerade skildringar av det av mongolerna styrda Kina och angränsande länder. 

Frågan om Marco Polos ursprung är omdiskuterad. En vanlig uppfattning är att han föddes i Venedig. Det finns emellertid uppgifter som gör gällande att Marco Polo föddes i staden Korčula på ön med samma namn i nuvarande Kroatien som på 1200-talet tillhörde Republiken Venedig.
I Korčula (Curzola på italienska) stad kan man besöka det som sägs vara Marco Polos födelsehus och än idag finns familjemedlemmar av italiensk börd i staden som bär efternamnet Polo, vilket är ett mycket vanligt italienskt och venetianskt efternamn....Jaja, det var en utsvävning i bloggen som inte var planerad det.

  

Liverpool Football Club...Liverpool is my religion And Anfield is my church. Jag kommer inom kort att tillfråga en konstnär, en som målar fantastiskt av vad jag sett genom facebook att uppföra en målning till mitt hem...Om han antar "erbjudandet" min utmaning så kommer han att få dessa ord/bilder att använda för sitt utförande: Målningen ska innehålla RÖTT, EN SNUTT ORANGE, "FOTBOLL", HJÄRTA, OCH LYCKA...Han får för övrigt fria händer/penslar...Vad tror ni om det ?

  

Prag...Jag vill till Prag igen !

På återseende / L

 
 
Ingen bild

L

1 december 2016 21:32

😀

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 19 maj 2015 18:20

Playstation NHL 2015...Skit spel ! Lilla äcklet (11 åringen) slår mej hela tiden nu...Dessutom har han lärt sig sånt här: - Ååå, va het dosan är ! - 3:an kom, 4:an kommer nästa gång ! - Sitter du dåligt nu också ? - Oj, det kanske blänker frå...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards