Alla inlägg under maj 2012

Av Love Borg - 15 maj 2012 20:35

Tänkte på en sak. Trots att jag inte spelar golf numera så är jag alldeles för ofta i bunkern. Känn på den va !!! Idag har man gått under namnen Gris, Pucko, och Knasboll. Ja, inte vet jag heller vilket som känns bäst.

Har sett allvaret från ett lägre perspektiv, ja från golvnivå under en del av dagen. 

Lurade till det på slutet med stor framgång - trots det fick lekfarbrorn göra en insats innan den vita riddaren kunde styra iväg.

Every day is a hole new game !


Iaf så såg jag en fjäril idag som såg glad ut. Jag har faktiskt också varit ganska glad. De är bra gjort av mig tycker jag.


Golfsäsongen började idag - utan mig. Good Luck golfers !

Fick ett samtal från Telia som hade fantastiska erbjudanden. Dom kunde göra månadskostnaden billigare och erbjöd den ena och det andra , fast egentligen ingenting !

- Jag sa. Ge mig Viasat Golf på teven !

- Vänta sa hon.......nä de går inte.

- Haha, oväntat !

Sluta ropa, din sopa, Sluta gapa din apa, Sluta tjata din ragata !

Don´t call me anymore...please.


A couple of fast ones today. 


Tack alla ni som bryr er med små tankar.


Ledig Torsdag å Fredag och om det ser okej ut så blir det en prommare till Mansion på lördag för lite Korcket, Dart, Trav, Hockey och Fotboll.......å kanske lite käk och Vin möjligen.


Lyssnar fortfarande på Secret Garden. Håll till godo.

Loven

Av Love Borg - 11 maj 2012 15:50

Massor av tankar, men det blir inga ord.

Lyssnar på Secret Garden !

Loven



Av Love Borg - 10 maj 2012 18:30

   

Det hände ganska mycket idag. Mycket oväntade saker faktiskt. En del bra, en del bättre och nån sak faktiskt bästilibäst ! 

Innan detta så blev det en turbulent stund med massor av upprörda känslor, men som vanligt så lyckas Pal lugna ner.....


Andra saker är av det tyngre, svårare slaget och inte alldeles lätt att handskas med.

Men det är som det är.


Hade orden och en massa att skriva nyss, men dom försvann...men nu får det bli lite violin istället...

  

Vi hörs / Love

Av Love Borg - 5 maj 2012 09:16

Macho, nja !

Brukar ibland se Schulman show klipp...startade dagen med ett sådant vid frukosten.

Jag Är ju en mjukis, fast de flesta inte tror det. Det kom en massa tårar då klippet visade när amerikanska soldater kom hem från Afganistan och överraskade sina barn. Jaja, så var det !

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/underhallning/schulmanshow/article14775103.ab?start=1250



Ikväll är det FA cup final mellan Liverpool och Chelsea. En STORmatch mellan två av de största rivalerna i England. För mig så är det fantastiskt då mitt lag kan vinna sin andra titel för året trots att laget inte fungerat som önskat. Upplevelsen ska delas med Mr Ludowich på The Sport Mansion Bar. En bra uppmjukning med passion, tro och laganda kan skådas nedan då Mr Leifby gör ett litet reportage från Liverpool och besöker The Kop !

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotboll/bigten/article14741238.ab?start=874


Igår kväll när jag kom hem så hade skönheten och odjuret gjort äppelpaj – de va trevligt. Undrar vad de ska fixa nästa gång....Kanske de där ”cubkakesen” dyker upp igen ;-)


Nu lite flåsig efter att ha avverkat den blöta slingan på Öster...Usch, va blött de va !


Vi höres / Loven

Vi börjar redan nu att lyssna....på !

Av Love Borg - 1 maj 2012 09:59

Orden idag !

Att förlora sin kraft är som att genomgå alla ”dom 7 dvärgarna”

Först blir man TRÖTTER - man orkar ingenting,

ingenting spelar någon roll.

Sen blir man BLYGER - orkar inte träffa människor.

Sen blir man BUTTER - ledsen, dämpad & arg.

Sen blir man TOKER - står inte ut med någonting -

man tror man blivit tokig.

Sen blir man PROSIT - immunförsvaret har sänkts.

Sen blir man KLOKER - man börjar omvärdera livet,

man ser livets mening igen.

Och slutligen blir man GLADER - man blir stark - man

vågar säga nej & man känner glädje igen.


Hmm, skulle vara kanon med en högre nivå snart...


Pool gladde storligen i helgen eller kanske man ska säga att Luis Suarez var glädjeämnet eftersom han gjorde 3 mål på egen hand. Och vilka mål sen, Whaooo ! Nu är det fem dagar kvar till finalen i FA cupen på Wembley. Där ska man ta sig an Chelsea som verkar vara pånyttfödda som lag då de skickade iväg Villas Boas, tränaren. Även den gamla Liverpooolaren Fernando Torres har vaknat – till alla Liverpoolares förtret. Måtte inte han avgöra helgens final !!!


Bilen, eller den förbannade jävla skithögs-golfen....Närå, den är ju bra då den fungerar, men när den krånglar så känns det SÅ ILLA ! Hoppas man tar det på rätt sätt nu bara. Jag lämnade in den på service och för en liten uppsnyggning – då jag hämtade den så lyste TVÅ VARNINGSLAMPOR OCH BILEN GÅR INTE DIREKT SOM EN OLJAD BLIXT...  

  Vi får se vad de säger???


Prommare med kubb å kaffe. Hamnade hos Ludo å Åsis. Fick se snickare-egenskaperna och banne mig kan han inte sånt också ! Mansion-baren tar sig bättre och bättre ut.


Hörde att PAL hade Träff med Mr Newcastle och G ! Ingen dum kombination det för de som har tummarna i behåll – HA ! Man har ju bara varit objuden till Njutis tidigare. Undrar om det blir någon legal inbjudan till den nya altanen då inte värden blir tämligen förvånad utstöter – Va gör ni här då???


Poker mä Nilsson är alltid en upplevelse – Han levererade inte den här gången. Iofs är han bäst i större sammanhang 

  


Last april firads med Stekpärer, körv, en Newcastle och Manchesterderby – Otroligt orginellt som vanligt.


Fiskepremiär i Långtjärn snart. Det betyder att det är dags att avnjuta stunder vid vattenkanten i sol och regn. Att se flötet guppa till, sjunka och försvinna i djupet, dragandes av en modell större regnbåge, som kämpar i minuter innan den strandas och till slut hamnar över glödande kol inlindad i folie med fantastiska kryddor, som sedan avnjutes med ett glas vitt vin ! ....................... ;-)


WorkingBoysens fiskeresa har stött på some problems...FOTBOLLS EM ! Sverige-England den 15:e ! Tror vi bokar Manis idag redan ;-)


Travell away... Yes, looking for a journey. Ska till Liverpool i höst mä Blomsterkungen, men vill ut å åka före det också. Nilsson å PAL tvistar om Turkiets bästa. Å ena sidan ska man åka till Alanya medan den mycket bereste säger Side ! Kanske blir Spanien eller Grekland istället. Eller kanske åker mörkt, alltså blundar å pekar och tar en sista minuten.


Kusarna och stryket...är så nära men ändå så långt borta. Säger som PAL – hur svårt kan de va? Vet svaret – Skitsvårt, nästan omöjligt, men ändå lever man på förhoppningar gällande dobbleriet !


The Marschall call the trotters – mindre än en månad kvar nu till Elitloppet. De bästa är ute och visar upp sig för att få en inbjudan. Elving jobbar med förberedelserna inför en fantomhelg. Om man ser fram emot detta??? Mmmmm, hyfsat ! Vinnanren redan nu? – Tja, om du vill. Kom ihåg att du hörde det först här bara – ORRICHETTI, Örjan Kihlström vinner elitloppet 2012 !


Ljusblå vs Mörkblå – Ja, Giffarna mot halvdanskarna är bokade med Ludo, Pal, Ubbsingen å några till.


En konstig jävel – men nu ska iaf JAG sätta ned foten – Hoppas alla vågar ! Nu får det vara slut på tramperiet, ironin, påhoppen, svartmåleriet, nedtryckningarna – reagera och agera kamrater !!!


WordFOOD är förberett. Hoppas det blir en kulig grej. Men det måste det väl bli med dessa fanatstiska injbudna kvinnor.  

 Wordfood var det !


Liftat har jag gjort nu under några dagar. Först hade jag bara en välvillig kamrat som ville hjälpa en vän i nöd. Nu har jag uppgraderat till fyra fantastiska själar som understött mig med taxibehoven. Haha, ni har en upp på mig nu !


Rykten gör gällande att Milan ska se till att Barcelonas f.d tränare Pep Guardiola hamnar hos Milan med förhoppningen att få en ny storhetstid... Någon kastade ur sig att Zlatan inte var värdig att vara i samma lag som Pep ! HaHa, tjenare, Pep är inte värdig att ha Zlatan i sitt lag, PUNKT !

Om ni inte alla förstår så kommer här historien igen som överskuggar alla andra än Z !


Året är 2006 och Figo, Ronaldo och Zlatan har alla hamnat i Real. Av någon anledning är de ute och åker bil tillsammans med Kluivert. Kluiverts körkapacitet är ju inte så lysande och efter några pilsner så drar han rätt in i ett träd. Alla fyra dör. Som alla förstår så tar Kluivert steget direkt ner i helvetet.

Figo, Ronaldo och Zlatan tar sig dock upp till pärleporten där de välkomnas av Sankte Per som direkt leder dem in till vår Herre.

De tre stegar fram mot Gud som sitter på sin tron. Gud säger då:
- Figo, vad är det bästa med fotboll?
Figo bugar sig och svarar:
- Det bästa med fotbollen är att jag har kunnat sprida glädje till folket, tjäna pengar till mitt uppehälle och få se hela världen.

Gud ansåg att det var ett bra svar då han sa:
- Bra Figo, kom och sitt på min vänstra sida.
Gud tittade sedan på Ronaldo och sa:
- Och du Ronaldo, vad är det bästa med fotbollen?

Ronaldo svarar lite försynt:
- Herre, jag kommer från fattiga förhållanden och har lyckats visa mina medmänniskor att det finns en väg ut ur det hela och att man inte behöver vara dömd till ett liv i misär. Samtidigt har även jag kunnat sprida glädje till folket.
- Bra svarat Ronaldo, sade Gud, kom och sitt på min högra sida..

Gud tittade sedan på Zlatan och sa:
- Vad tycker du då Zlatan?
Zlatan tittar upp, harklar sig, spottar på marken och säger:
- Du sitter på min stol.


När jag SMS:ar mina fantastiska kids, avslutar jag inte med pep utan PAP   


Vi hörs.../ Loven

I hope the wind will change...soon

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards