Alla inlägg under mars 2013

Av Love Borg - 6 mars 2013 09:02

        

Igår var det fotbollsträning hemma hos mej, ja eller vi snackade lite om träning under tiden vi såg på Champions League och fikade. Äre sportlov ska man väl se på sport, va !

I träningspanelen satt Peter "Pal" Hammarstrand, Thomas "Ugh" Ludwichowski alias Polacken alias Tomachewski, å Far "I-Phone" / Android Borg.....Åsså jag själv då.

Det var ju de röda djävlarna (Manch U) mot Real Madrid. Sympatierna låg lite olika hos oss i fikapanelen.

Peter Pal den mest enögda som verkligen ville att Real skulle förlora (för att han håller på Barcelona)...Farsan likaså höll på de röda, för att han hade en ETTA på lången...Jag själv vill ju inte att Manch U ska vinna eller ta poäng någon match överhuvudtaget....åsså Thomas UGH då som troligen var den mest objektive och inte alls patriotisk överhuvudtaget...möjligen att han tyckte att domarna var grymt bra.

  Real vann ! Manchester United utslagna !!!   


Farmen...JA, jag ser Farmens alla avsnitt. Alltså alltid varit fascinerad av att se hur folk förändras och ändrar ståndpunkter pga :

1. Att man "tvingas umgås" med andra männsikor väldigt nära under en längre period !

2. Att man är strategisk bakslug för ett eget vinnande i slutändan !

3. Att man börjar gilla en person !

                


Innebandy är en RIKTIG SPORT numera !!!

 

Jag är också fascinerad över hur de exeptionella hopp bland ämnen som blir under tiden man sitter vid printern...Alltså, Från Farmen till Innebandy och nu till Ruccolasallad !!!

Gillar ju grönsaker som kompliment till föda... Å, nu står Ruccola högt i aktning hos mej, trots att den sista jag köpte i storpack på Maxi var under all kritik - den var så jävla besk och smakade besprutat !!! Okej, förstår att mycket/allt är besprutat, men det behöver väl inte smaka så !!!

  

Hur som helst så blev jag bjuden på en fantastisk ruccola sallad för ett tag sedan. Ska återkomma med receptet...det var tydligen Jamie Olivers recept i grunden. OMG va gooo den va !

  

Campo Weijo den senaste som får plusbetyg...

Big Stawberries finns på Maxi, det vet jag...Pal, dags att ordna en WORDFOOD - uppföljare snart !

Känner några "Randoms" som kanske vill komma för att delta i galenskapen


Iphone vs Android...Fadern åkte ner på Telia igår för att inhandla en Iphone (som han velat ha ett tag)...kom lite stolt tillbaka å visade son Anton sin Iphone !!! Som inte visade sig vara en Iphone utan en Samsung Galaxy (android)......Ner på Telia för att läxa upp !!! Men kom tillbaka å berättade att de sagt att det inte gick och att den här mobilen var bättre !!! Ja, den är bättre men tillvägagångssättet är inte okej !!!!! JAG tror jag ska gå ner och be att få en redogörelse kring detta !

Don´t like the style !!!

  


Liverpool FC :

På presskonferensen efter matchen mot Wiganvar det frågor om Suarez som stod i centrum. Och det här hade Brendan Rodgers att säga om 3 målsskytten:

"För mig finns det ingen bättre anfallare i Premier League, han är helt klart årets spelare enligt mig och jag är säker på att många andra tycker likadant." 

"Han är helt fantastisk, inte bara kvalitets mässigt utan hans hunger och vilja är otrolig. Han tränar varje dag och vill aldrig skippa en träning för att ha en ledig dag eller vila." 

"Och sen varje gång han kommer ut på planen så ger han allt och presterar utmärkt bra. 
Det var ett brilljant hattrick för honom och en riktigt bra match för laget" 

"Fansen älskar honom, han älskar staden liverpool, han älskar att vara här och han ser en ljus framtid för klubben" 

"Nu ska vi fokusera på att avsluta säsongen så högt up i tabellen som möjligt" 

  

Thermal, min häst eller den jag äger en tusendel i ! Lördag den 16:e ska vi träffas....för då är det Kick Off på Bollnästravet. Alla ägare är ditbjudna för att se Thermal delta i ett provlopp. Tränaren Stefan Arwidsson är jättenöjd med Thermals insatser i träningsjobben. Ska bli intressant att följa under året.

Detta blir en härlig uppmjukning inför kvällens bravader på The Mansion, då det blir stittning med boysen... I´m going for "the plingvinst"

Okej, som avslutning blir det :

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards