Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Love Borg - 20 maj 2011 21:25

 Man tar saker för givet, men jag märker bara nu då jag inte har varmvatten att det blir lite besvärligare. V-beredarn urkopplad pga lite målning och fixning. Började med att jag fick ta en dusch ”hos gympalärarinnan” tidigt imorse. Den förste man mötte var såklart Mr Blogpal…Jaja, han skvallrar ju inte… Dessutom har jag kokat vatten i två dagar för att kunna diska… Alltså bara dessa två ynkliga saker gör ju att man förstår att man har det bra när man har varmt rinnande vatten. Faktiskt bra med lite svårigheter så man öppnar sinnet lite mer.


Idag var det meningen att vi i vårt arbetslag skulle bjussa de andra medarbetarna på fika. Det blev rabarberpaj med vaniljsås, kardemummalängder och en hög av ”dammsugare”. Ja, så nog bjöd vi alltid. Innan vi startade imorse så snappade naturligtvis någon upp att jag stod och vispade vaniljsås i klassrummet (före arb.tid), så därav fick jag i omgångar höra att ”såsen smakade lite konstigt” OK, så kan det va ! Men jag tar det som älskvärda kommentarer.   

Jobbet för övrigt bestod bl.a av två väldigt olika prommare ! Den ena var av typen, hur ska jag säga utan att säga för mycket – ja, den var händelserik och alla djuren styrde kosan FRÅN skogen för att slippa höra oss. Den andra prommaren var helt utan stressfaktorer och betydligt timidare ljudmässigt… Dock spred vi en lukt som gjorde att vi skulle haft svårt att gömma oss, om vi nu skulle vilja det ! JA, mitt jobb är speciellt, men jag tycker varje dag är intressant…Dä ä sant !   



Dinering med Krickedickan, Antonio å Jeppson. Alltså den här veckan har vi inte ätit tillsammans en enda dag förrän nu ikväll. Det var trevligt. Käkade fläskkarré och en par sorters friterad potatis. Egen specialsås igen med tzatsiki och en sallad tillverkad av Antonio. Gottigt verkade det som. Sen stack alla och lämnade mig helt allena. Typiskt !!! Haha, ingen fara, far klarar sig även om det hade varit trevligt med…  


Workingman, japp workingman är här och fixar. Vad kan man mer,  än att vara tacksam.


Ett klipp blir det imorgon. Då ska den svarta klippa till den gröna !


Spielberg, mästerproducenten har fått en gelike, mer säger jag inte !


Massor av ord ska bli två tidningar…ojoj, har massor med tidningsjobb då både skoltidningen och Ditt å Datt ska göras klart under nästa vecka. Måste ge mig själv tid för att fixa det. Kom igen nu Loven, skärp dig !


Nu ska jag se på film, vi hörs / Love

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards