Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Idag !

Av Love Borg - 15 juni 2011 21:37

Gått varje dag och funderat hur Pal kan ligga på soffan så mycket…Alltså inte över att han har eller inte har tid eller så…Mer då att jag inte tycket det verkar så bekvämt. Men gjorde själv slag i saken och tillbringade natten på soffan…Ja egentligen bara för att det var upptaget i min säng !!!

Men jag märkte direkt att det inte är så bra. Jo, jag vaknade i tid och så, eller rättare sagt en jävla massa gånger under natten. Hur som helst så hade jag lovat Jeppson att väcka honom då jag stack ut och joggade (åkte till jobbet) på morgonkvisten. Han skulle nämligen göra ett dagsverke med start kl. 10.00 i Blomsterproduktionen. 09.42 plingade det fram ett sms med texten – ”å du skulle inte väcka mig i morse eller” ??? – Shit ! Glömde det ju ! Jag skyller på soffan, sorry ! Hoppas blommorna överlevde och att krukorna kom på plats ändå .

  


Ja, väl på jobbet så var det mest Kreti och Pleti på plats eftersom övriga var delegerade att IUP:a.

Och då passade vi på att göra en massa saker som ingen ser, ja sånt man gör då ingen tror man gör nåt ! Konstigt att det finns sådana grejer…Hmm, ja sånt som ingen annan kan eller vill göra !

Ja, åsså sen då plötsligt stormas det in med en massa ”TYCK” och ”MÅSTE” utan att överhuvudtaget fundera om det går, eller om det finns tid, eller kanske det mest väsentliga ställa frågan – Hur har ni tänkt, vad har ni för tidsplan, kan det gå för sig att….. ????? NJA, det där gillade jag inte !

  

 

Skulle vilja nämna några ord om ordet UNIKUM, som är så populärt i dagarna !

"Unikum" kommer från latin "unik" ett av sitt slag. Ändelsen "-um" ger den dess subjekt mening. Ordet används för att beskriva ex. att katten är ett av sitt slag. Unikum kallas ett föremål som är det enda i sitt slag. Det kan till exempel handla om det enda kvarvarande exemplaret av en bok…

Hmm, ja, DET eller DEN ENDA AV SITT SLAG….JA, den meningen säger mig ganska mycket. Därför blir det inte mer om detta! (Förresten, blir´e nån Unikum kurs för mig ? ;-))

   

Dagens försök att toppa gårdagens lunch skulle ske på Bangkokkajen. Höll ju på att gå överstyr redan innan vi kommit iväg då PAL uttryckte sig lika smidigt och OBSTINAT som vanligt med orden :

- nä, inga ”O-chicks” får följa med !!!     

Då för att rädda situationen så fick man snabbt slå på The charm å säga, men NI är väl chicks ni om några ! ;-) Polacken bara ruskade på kalufsen och log !

MEN sen ni, då slutade han le, då tog han ton. Blodet isade sig i ådrorna på alla som befann sig ”in the neigbourhood”… Haha, The Polski, The Polski, The Polski – när blir det på turkiskt vis ?

Jo, on Friday, on Friday, on Friday från 14.00 !!! Eller?


Träningen idag – KUL å se ”gamlingen” ta i ! Kul å se de andra som nöter varje gång. BRA, det kommer att ge resultat såklart…


Då dök han då upp, han som gått å blivit Norrlänning. Han hade lite tvätt med sig hem var det förvarnat om…Hmm, snokade lite imorse men kunde inte s speciellt mycket tvätt, så på eftermiddagen frågade jag lite försynt…DÅ visade han mig förrådet (hade stuvat in där i natt då han kom)…Där stod en tvättkorg modell överfull, 2 stora, STORA väskor med L I T E tvätt….

   

Oj, vad jag har funderat över vad som ska spelas idag. Igår gick tonerna genom Crowded house och Level 42…Idag har det blivit en del Svante Karlsson, men jag har valt att skrälla till med Efter plugget med Factory

Vi hörs / Prins Albert

 
 
Ingen bild

polacken

15 juni 2011 22:26

Ja du polarn, efter plugget kör vi m turkisk, 14 blir bra det, väl smakat
Jindobre Mr Pool
// Mr Polski//

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards