Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Love Borg - 7 juni 2011 23:02

Ja då är snart den här dagen över. En dag som gått i dur och moll för att inte säga varmt och kallt. Packade och klädde sig för en dag i Arnöviken på stranden. I City var det riktigt varmt, ja nästan på gränsen…Det lovade ju gott. Väl på plats vis havet så hade temperaturen sänkts med 15 grader så långbyxor och långärmat var ett måste. Trots sydliga vindar så var det kallt !!! ”Som tur var” fick man en ofrivillig 2-kilmometare uppför eftersom några behövde ”inhämtas” eller  om ni vill Stoppas, från att gå vilse !!! Pust !

Innan vi kom på plats så skulle Kamrat Blondie å jag hämta ut fordon. Vi märkte snart att det inte är så lätt att fokusera…Tur att Ludowich finns att ringa när problem uppstår.

Vi hade orienteringsträning för en tid sedan på jobbet…Att man inte springer rakt fram för att ta sig fram genom skogen vet ju de flesta. Likaså när man ska ta sig från vårt jobb till Arnöviken så är det inte bara rakt fram heller. Vägen går nämligen så här. (fick jag lära mig idag)

Västra stadsdelen-Hemköp-Sanna Pizzeria-Hammyren-Glada Hudik-skolan-Hagmyren-Sanna Pizzeria-Kjelles-Mansion-Arnöviken !!!!!

Frågor kring detta hänvisas till……….Nääää, strunt i det ! ;-)


Worket har nu spikats. Efter en del synpunkter, telefonmöten, funderingar och en par omkastningar är det nu klart att man får kampera med Schäfern och Blondie samt Mr C. Det ska nog bli bra. Men hur är det man säger – ”man ska ta seden dit man kommer”. Blir spännande att se om det gäller !


Forza, Forza, Forza, ja nu på kvällskvisten har man varit på dinering hos Britta… Det var väldigt trevligt att återse henne och alla övriga tidigare kombattanter. Lenis var ju där, min sista bekantskap på stället man lämnade i vemod. The sisters, Thåsan, Pettson, Sahris, lilla grodan och Emmis var också på plats….Alltså skumt att man kan träffas varje dag i massor av år och sedan helt plötsligt så tar det 2-3 år innan man återses…Hmm, Tokan herself och var också där. Haha, inte långt till skratt, kul ! Det var fler på plats och jag säger till alla…KUL att se er igen… Tack Britta !

Vad är väl en 5-0 seger och Zzzzzlatan gör 3 mål mot ovanstående ??? Ääää, kan inte jämföras ju !


Imorgon är det brännboll mot eleverna…Ska bara vara med om PAL och Ludowich går med på en vadslagning. 20 spänn till den som tar flest lyror !!! Är ni på ?

 

Fick ett oromantiskt förslag idag. Bättre kan jag väl vänta mig, eller ! ?

 

Och apropå Pal…som tänker spela kort när vi fiskar… Jaha, och då ska vi spela Finns i sjön eller??? Hehe, fisket kommer att bli grymt som vanligt. Imorgon ska det planeras in i minsta detalj som Jönsson brukar säga. Vissa tror det räcker med mask och kortlek. En överraskning ny för året kan utlovas…


Nu måste jag sova…Hörs / Love

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards