Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Love Borg - 5 juni 2011 10:44

Chill med Ludowski. Trevligt, ända tills det uppstod blodvite !!! Alltså här förutsätter man att det ska bli en lugn fin kväll med massor av chill… Inte helt överraskande började vi känna oss sugna på nåt ätbart… Förslog varma mackor? Förslaget mottogs på ett bra sätt av både Ludowski och Jeppson med polare…Väl i köket så började man tillverka dessa smarrigheter… Då gjorde jag misstaget att ropa in Polacken för att göra mig sällskap. Väl där greppade han kniven utan att fråga ! Oooops tänkte jag, men man säger inte emot Ludowski, i alla fall inte då han står med en stor förskärare i högerhanden… En snabb tanke bara – vart har jag första hjälpen ?? Okej, i fiskelådan !

Mycket riktigt, när han höll på att skiva den tredje tomaten så var olyckan framme. Ni vet Polens flagga är ju röd och vit och nu var även Polacken röd och vit !!! Ett skarpt ”decimeter-djupt” jack i näven… Nu var goda råd dyra. Som en skållad iller sprang man till garaget, greppade fiskeväskan, vände ut och in på den, och där hittade man ett plåster….I det här fallet borde det ha varit ett BAMSE-plåster, men tyvärr hade jag bara vanliga straight original så det fick duga. Vi stoppade blodflödet och satt sedan handen i högläge…Ja, i högläge med en Kall Norrlands light i ett stadigt grepp ! Jajamän, så fixar man en skada…Det gäller att vara handlingskraftig när skadan är framme. Det har Mr Bear Grylls lärt oss under våra timmar tillsammans…De varma mackorna smakade utmärkt och är nu döpta enligt följande. ”Very warm sandwich with a touch of Polisch blood”

 

Extrem överlevnad

Bear Grylls är inte ovan vid extrema situationer då han både varit SAS-soldat och bestigit Mount Everest. Här pratar vi om Macho – TV i superliga-klass ! En av Tomachwskis och mina absoluta favoriter är Bear Grylls som lär oss överleva naturen och dess oväntade riskabla situationer. Vi bugar och bockar över att få delta på dina eskapader även om det är från soffan i stugvärmen, med en Norrland light i handen. Thanks Bear !


Det pågår kval till EM i fotboll och Sverige gjorde ju hela 4 mål mot Moldavien och ska ta sig an Finland på tisdag. Igår såg vi snuttar från flera matcher där lag som Frankrike, Norge, Portugal, Tyskland, Österrike, USA och Spanien deltog…. Vet inte om det är fler än jag som tycker det mesta liknar lägre divisionsspel när man ser landslagen nu. Med ett enda undantag – Spanien !!!

Kan det bero på att en stor del av FC Barcelonas lag spelar i Spaniens landslag ? Svar JA !

Andres Iniesta måste vara The Best Player in this world…

Står dock fast vid att den störste någonsin är Diego, Diego Maradona.

 

Zlatan håller kanske inte med…..Denna historien säger ju allt !

Året är 2006 och Figo, Ronaldo och Zlatan har alla hamnat i Real. Av någon anledning är de ute och åker bil tillsammans med Kluivert.

Kluiverts körkapacitet är ju inte så lysande och efter några pilsner så drar han rätt in i ett träd. Alla fyra dör. Som alla förstår så tar Kluivert steget direkt ner i helvetet.

Figo, Ronaldo och Zlatan tar sig dock upp till pärleporten där de välkomnas av Sankte Per som direkt leder dem in till vår Herre.

De tre stegar fram mot Gud som sitter på sin tron. Gud säger då:
- Figo, vad är det bästa med fotboll?
Figo bugar sig och svarar:
- Det bästa med fotbollen är att jag har kunnat sprida glädje till folket, tjäna pengar till mitt uppehälle och få se hela världen.

Gud ansåg att det var ett bra svar då han sa:
- Bra Figo, kom och sitt på min vänstra sida.
Gud tittade sedan på Ronaldo och sa:
- Och du Ronaldo, vad är det bästa med fotbollen?

Ronaldo svarar lite försynt:
- Herre, jag kommer från fattiga förhållanden och har lyckats visa mina medmänniskor att det finns en väg ut ur det hela och att man inte behöver vara dömd till ett liv i misär. Samtidigt har även jag kunnat sprida glädje till folket.
- Bra svarat Ronaldo, sade Gud, kom och sitt på min högra sida..

Gud tittade sedan på Zlatan och sa:
- Vad tycker du då Zlatan?
Zlatan tittar upp, harklar sig, spottar på marken och säger:
- Du sitter på min stol.


Okej då ska den här söndagen sätta igång... Vi hörs / Love

Skänker en tanke till Pal med lite övningar för Barca juniors. Kolla på dribblingarna nedan...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards