Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Love Borg - 4 juni 2011 14:34

Under en stor del av natten……nää, inget spännande egentligen utan BARA en Getingjä#el som förirrat sig in i en gardin och surrade som en besatt. Hur fan kan man ligga och lyssna så länge utan att hämta baseballträ´t och göra en homerun !!!

  

Lite väl mycket handlar om djur på nätterna numera. Fåglar, getingar, katter…… men inga nattfjärilar, nä !

Kung K hade förslag på nattfjärilar senast vi var på Kärleksstigen. Jaja, nån måtta får det va, va !

Kom förbi en kortis för att nämna att Falun kanske inte är så dumt ändå, :-) Nä så sant. Åsså sen Mora i MAJ, Pelle !


Apropå Dalarna så såg jag att allas vår Lennart Falk skulle spela Fågelbro GCC idag… Varnade honom för vattnet ! För en hel del år sedan hade jag och Min golf mentor Mr Wallindro kvalificerat oss för Sverigefinal på den banan…Dock hade vi en del problem innan den tävlingen. Det var så att Wallindro bokat en Greklandsemester och skulle komma hem dagen efter finalen !!!!! Det kan man kalla problem, va ! Hur som helst så bokade han en extra flygbiljett hem dagen innan den ordinarie hemresan. Det var väl ganska O-populärt hos hans kvinna som han lämnade därhän hor grekerna. Själv fick han ta en taxi till en hamn, en båt till fastlandet, en taxi till flygplatsen och sedan bli hämtad av mig på Arlanda… Vi anlände till Fågerbro sent på kvällen, det hade mörknat och man såg inte en skymt av golfbanan. På dagen hade jag och M varit och spelat in banan som det så fint heter. Jag kommer ihåg att jag spelade otroligt bra på inspelsvarvet tillsammans med ett par från Göteborg, kände mig oövervinnlig…Jaja, på morgon vid frukost började jag så sakteliga berätta för Wallindro om banans svårigheter. Vi startade med gott mod och förhoppning om att här kunde vi ställa till med en skräll och kanske bli ”Svenska mästare”……De blev inte riktigt så, för jag hade glömt eller förträngt allt vatten som finns kring denna golfbana…. Tror vi blev 6:a eller nåt efter diverse vattenbesök !

Jag fick aldrig veta hur mycket Wallindro satsade på extrabiljetter och grejer för att komma hem och spela finalen med mig…Men vi hade ganska kul, va !


Hämtade upp The fling idag för en fika. Uteplatsen är nu frilagd. Alla maskiner och målerisaker är borta….f.t. Skönt ! Boysen körde bullar och muffins till frukost….Tja, Why not ! Kanske dags att kliva upp med tuppen några dagar igen…


Länge sedan man kände vinden smeka över sitt ansikte, men idag ! Vilket gjorde att man genast skänkte en tanke till de som ”flyger med vindens kraft”.   


Kände mig speciell som blev skjutsad till Bolaget idag. Haha, inte pga att jag inte kunde köra själv, mer då att jag hade lite bråttom och kände att parkeringsplatserna inte fanns i massor… En par pavor och lite Humle hamnade i kassarna. Tack för skjutsen !

Som tack för skjutsen så har jag snickrat ett V75 system åt OSS… Må kusarna springa åt vårt håll idag. Vore cooolt om man kunde hämta ut en par miljoner. Vet exakt vad jag skulle göra !!!  

 


Nilsson funderar på att göra ett besök ! Hmm, den som lever får se ! Luddowich, den smidige polacken sägs också vara på väg hit. Skulle visst bara stanna på vägen ”och snygga till sig”…Hmm, spännande !


Food, hungrig nu ! Vi hörs / Love - nedan Freddie och Queen...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards