Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Love Borg - 2 juni 2011 22:12

Läckage...Det var då dags att få tvättmaskinen på plats. Snyggade till, putsade och gjorde den fin...Kopplade in, drog fast alla slangar och tänkte nu är det tvättdags...Drog på vattneeeeeeet.... SPLATSCH, det sprutade vatten från kranen !!!!! Det var ju inte så bra...Trodde till en början att det var dåligt ditsatt, men troligen har packningen gått sönder, torkat sönder ....Men kan den det på bara två veckor??? Jaja, Fadern löser nog det också... Märker och hör att även fadern hos Pal är inblandad i en del saker... Fäderna är bra !   


Soptippen...Oj va skit vi har lagt fram för en eller en par turer till Ulvberget imorgon. Dels från garaget, men även från vinden som "tydligen" fungerat som - "lägger det där för då syns det inte" ! Det kommer nog att ta "ett tag" att tömma... Ska fråga Maddis om hon kan tänka sig att "loppa bort" en del saker mot en sådär 20% av eventuella intäker.


Efter denna dags lit så orkade jag inte fixa käk...FEL, jag orkade inte laga nåt käk...Åkte på McDonalds och beställde 11 Cheeseburgare, 4 läsk, en milkshake och lite chillicheese...Maddis och Jocke och boysen hjälpte till att äta upp... Idag var det gott, men annars...kan de få va !

 

Antonio tyckte detta var en superdag...Han gillar att städa och få ordning. Hade ett leende på läpparna hela tiden. Han gillade också när grannarna sneglade på honom när han fyllde gräsplätten med grej efter grej... HAHA !


Vi tog en liten paus för att Fifasiera lite. Tog honom igår kväll och idag har jag visat att gammal är äldst. Mitt ROMA, ja på FIFA är Roma mitt lag....Guess why ? Antonio lirar med POOL såklart !


Nu är det filmtime för ungdomarna...Boysen , Maddis och Krickedik. jag själv sitter ju här och ska snart koppla upp mig på HB´s och lägga in försäongsträningen i kalendern...Möte söndag för att klarlägga en del frågor...


Pratglada norrlänningar har man ju hört talas om. Försökte chatta med en för en stund sedan. Efter 5 minuter hade han sagt orden "ja, durå, och helst....DÅ SA JAG ADJÖ!!!!

När önskemål om "en liten peng" kommer ska jag säga - Nä, nopp, njet......så får vi se vad som sägs !! HAHAHA!


Polacken tittade in. Han hade också jobbat hårt. Han hade ett grymt citat idag"a va fan kan man ta de stora skåpen själv, så gör man ju det". Killen flyttar själv saker som Hudik Flytt skulle va 7 gubbar för att klara ! På lördag ska "Tomachewski" å jag vila lite med en par Newcastle har jag tänkt, ja en par kalla Newcastle.

 

Pal, står säkert Pall för en par dagar till med sitt renoverande... Men kom ihåg att du ska vara fit for fight när vi ska fiska... DET tar kraft ska du veta...


Jamen dåså, VI hörs / Loven

Grymlings med MITT BÄSTA FÖR DIG 


Av Love Borg - 2 juni 2011 09:24

Good Mooooorning Blooggwooooorld !

Hoppas ni mår bra idag...Killen i nedanstående klipp kanske inte kände sig så superbra sekunderna efter detta utförande... ojojoj !

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article13115764.ab   


Laddar nu med en kop java...

Kaffesorter   

Det finns tre huvudvarianter (arter) av kaffe:

Arabiskt kaffe (Coffea arabica) är den ursprungliga och mest betydelsefulla arten (75% av allt odlat kaffe). Det är ett 6–10 m högt träd, som i odling oftast tuktas till en 2–3 m hög buske. Dess milda smak har gjort den omtyckt och till den dyrast av de tre huvudarterna. Nästan allt kaffe som importeras till Sverige är Arabica.


Robustakaffe/kongokaffe (Coffea robusta) är en stark och oöm art som upptäcktes 1898 i Kongo (nuvarande Zaire). Robusta är lite bittrare och fränare i smaken än arabica. Det är inte lika populärt och därför billigare. Ca 25 % av det odlade kaffet är Robusta.


Liberiskt kaffe (Coffea liberica) odlas i Västafrika, och svarar för mindre än 1% av allt odlat kaffe.


I kaffevärlden indelas kaffe även efter producentland. Man talar sålunda om afrikanskt, brasilianskt, colombiakaffe etc....

Jag dricker Brynäskaffe - Gevalia, just nu iaf !
 
VG på färgsättningen av Pal...De va snällt sagt... Mottog dessutom ett tips om vad som kan provas om man står där i "8-vägskorsningen"  Det finns ju Autobahn genom Tyskland, Europaväg 4 till Portugal, and some left-traffic in Great Britain...åsså finns de ju gropiga bush-streets in other places ower this beautiful world.... Vi får se vart framtiden bär...   Solen är på väg tror jag. Iaf bestämde Kennethiooo dä igår...
 

Morgonens LIVERPOOL :

Pepe Reina säger till Marca att han aldrig velat lämna Liverpool.

Pepe  reina

"Jag är lycklig i Liverpool. Det är sant att vi hade en bra andra hälft av säsongen, men nu måste vi fortsätta göra framsteg", sade målvakten till den spanska tidningen.

"Jag är väldigt lycklig, och det är även min familj. Jag har aldrig önskat att lämna Liverpool."

- I say : Vem har någonsin i sitt hjärta velat lämna POOL ?

 

Avslutar morgonens ord-raljerande med en liten sång...

Lars Anders Johansson´s "Rent mjöl i påsen"   

Vi hörs / Love

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards