Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Ord har ju olika mening...såklart.

Av Love Borg - 31 januari 2013 18:29

Blir mer och mer intresserad av det där RUT avdraget som vissa gör 350 kr för en par timmar på fredag. Kan de ju va värt...eller?

Fått några frågor hittills under veckan och inte vilka som helst…

Är du bra på att sätta på skyddsplasten ? – Tja, hur och när menar du då sa jag…fniss, men nää…inte så !!!

Kan jag få Kulorna ? - Tja, inte omöjligt påstod jag.…men jag är BARA ute efter pengarna fick jag höra sen…JAHA !

   

Men hallåååå, inget golfspelande men ändå hamnar man i Bunkern. Problemet tidigare har inte direkt varit att ta sig ur…får se hur det blir den här gången. Droppa, plikta eller helt enkelt ”slå sig ur” thats the question ths time…Den ni !


Rap in my ears and head….Poetry at my way

Jag fick lotten, var det nit, eller blev det potten

Hmmm, allt var inte kasst, en del var faktiskt ganska vasst

Jobbade som servitör å´ skötte även diskereriet, snacka om odör

Lite trash, flash med byxerna på hänget, kollade in de fräcka, Alvin å gänget

Fett, rått, å´ hårt, säger som Pal, kan de verkligen va, så svårt

Sweet, schratchen, and funky beats, lyssnade på rappiga hiiits

Kollade min quizkampsstatistik, shit jag fick panik !

Da Chill and took it on a easy way, klockan slog Ding å vi sa hej !


Hmm,ja de va min form av berättelse av en dag i bunkern…

   

Dags att ta ställning snart. Många funderingar, många som funderar, många frågor kanske även en hel del svar, Vad prioriteras i våra tankar? Jag vet ju vad jag vill…eller gör jag det egentligen !


Analysera, fundera, agera och sen inspirera…on the sporty sida of life. Att vända steken, Vore ju kul även om det kan bli jobbigt såklart. Men drömmer om en stab med Lefty Lambert, Vikstakungen och kanske nån joker...åååå va funny….yeah, really funny you know ! 

   

Brendan har HÖJT rösten !!! Han talade om för valparna i Liverpool att de får 150% av honom VARJE DAG…å det enda han kräver tillbaka är fullständig koncentation, vilja och att hela tiden göra sitt bästa !!! Thats the way it is in Liverpool now…and should be.

Igår när vi spelade mot Arsenal hade vi Skrtel, Allen, Enrique, Borini och Coutinhio på sidan !!! Det innebär att vår trupp börjar bli slagkraftig. Mer än en spelare på varje plats. Synd att det bara gav 1 pinne igår…Dock rättvist. The Devils tar vi oss an på söndag. Då kanske City å Chelsea tackar oss när vi buntar ihop Rooney och Van Persie…My guess 3-0 till Poolarna, med mål av Agger, Suarez och Henderson…Liverpool is my religion and Anfield is my church.

Jag hoppas Pal och Ugh kan tänka sig att åka till Pool…eller London next spring !

Eller ska vi se Millwall-West Ham i FA cupen ???

   

Idag så hade Protein och Kolhydratsfröken en liten genomgång igen om nyttigheter å smartheter…vet inte om nån säger det nån gång, men jag tycker hon GÖR DET bra J

Jaja, sluta smöra nu…hursomhelst så fick jag ett papper i min hand av henne där ännu fler klokheter gick att läsa….exempelvis...att det är bra att vara vegetarian.

Vegetarianism har funnits i olika varianter i åtminstone 2 000 år. Bland de första uttalade vegetarianerna återfinns Buddha och greken Pythagoras. Forskning tyder på att gladiatorer i antikens romarrike till största delen hade en vegetarisk kost bestående av bönor, torkad frukt och korn...


Nu tror jag inte att jag fick detta pergament av henne för att jag var gladiatorlik direkt, utan mer för att det bevisligen är så att man kan slippa vissa krämpor om man undviker köttprotein...En annan anleding kan vara att jag yppade att det inte skulle vara alldeles omöjligt att leva vegetariskt !!!

   


En eloge till er som jobbar hårt i motvind... När förändringen vindar blåser finns det dom som bygger vindskydd och så finns det dom som bygger väderkvarnar eller hissar segel.

   

Choccocoffee är smarrigt...Den nya kaffemaskinen erbjuder denna dryck.

   

Far…stort tack för ingreppet på bastudörren och allt annat.

   

HÅL...ja idag var det brainstorm kring hål må ni tro...Ja, var man kan hitta hål, vad de kan användas till osv...det finns ju svarta hål också...Vet ni vad det är egentligen? Det sägs att om nåt lyckas ta sig in i ett svart hål så stannar det där för alltid...detta pga av en otroligt stark gravitation...Mer om detta så får ni kontakta....nån annan !


En annan fråga som behandlades under dagen var – Vilken smak gummi har ??? Tja, även där måste nån annan kontaktas för vidare info...


TV licensen…och kläder på fel ställe vidrördes också under det glädjerika och livliga diskussionsforum vi hade. Jaja, det där ska vi nog behandla vidare vad det lider. Vi tar det vid ”en Lundellkväll” där Pal chefar med gitarren...

   

Förstår om inte många förstår. Dock kan man ju vara förstående utan att greppa allt.

Det blev ju en ganska suddig, kanske lite osammanhängande skrift...igen...

Vi hörs / Loven

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards