Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Love Borg - 18 januari 2013 18:06

Ännu en fredag !

För en vecka sedan blev det besök på Bells, vilket var väldigt trevligt. Fullt hus, men med en nivå som anstår ”ett riktigt bra ställe” Otroligt trevligt med Pal, Polacken å Åsis...Pal å jag stängde nästan...igen. Vi fick några dilemman att ta ställning till igen. Troligen smart val igen. Nästa gång måste det bli flera va !


Den här fredagen blir det innebandyderby mellan Håsta och Njutånger – en speciell match faktiskt !!! Frågade mina f.d tränarekollegor om de ville följa med på kvällens match och analysera lite från läktarhåll...Den ene tyckte att Bollnäs P12 var en bättre prioritering ;-) och den andre ansåg att England och uppladdning för Chelsea-Arsenal var viktigare...Okej, vi får se vem av oss som drar vinstlotten...


Har jobbat lite som Sherlock under veckan. Även den här gången löste vi problemet. Det gällde att vara steget före i 6 timmar !!!

En vackert avvägd vadslagning vanns häromdagen. Fick till och med lite beröm – Big Words Pal....Andra frågade om jag var snäll när jag lirade...Nänä...kan jag väl inte tro. Enligt vissa så lyser vinnareskallen på långt håll....Kanske för att de inte finns så mycket växtlighet där ovanpå....Men som Foppa sa...DET ÄR ROLIGARE att vinna !!!


Sunshine on my shoulder… John Denver............och en hel hög med fler låtar av Mr Denver går att lyssna på.


Bye Bye Christmas…Mmm, trodde nog att den skulle varit borta vid det här laget. Men den fick vara kvar till....imorgon, My dear christmas tree.


Dålig stavning...fick lite kritik på min stavning för ett tag sedan. Och det med rätta ;-))


Idrottsgalan...katastrof !


Tro´t eller ej men har sett på Farmen !!! Fyfan va jag skulle bli irriterad där !!! Den där Paul måste ju väl va nån mullvad eller nåt va ! Snacka om att älska sig själv !


Hörru Big Trotting Man...Nu får vi se till att det blir nåt snart. The Marschall call the Trotters snart...Kassan måste fixas till dess !


Skyfall...Javisst en Bondare, men inte grym enligt mej


”Random - gympa” Hade idrott med gänget idag. Som avslutning sa jag – Nu har ni fått göra sånt som ni inte har gjort tidigare ! Det snabba svaret kom – Japp Love, det var en riktig Random-gympa-lektion ! Tack tor jag 



Moment 22 har blivit ett allmänt vedertaget uttryck som kan ha följande betydelser

  • I dagligt tal har uttrycket Moment 22 blivit till att vara ett cirkelresonemang. Det kommer från boken där uttrycket får sin mest utförliga förklaring. Scenen i fråga handlar om att det enda sättet att bli frikallad från militärtjänst är att vara galen. För att slippa militärtjänstgöringen måste man ansöka om detta. Ansökan antas emellertid bero på att man är livrädd och eftersom detta är en sund reaktion är man följaktligen inte galen. Det hela blir ett cirkelresonemang, som innebär att det är omöjligt att bli frikallad.
  • I dagligt tal används uttrycket oftast om olika former av dödlägen i bland annat byråkrati, till exempel: "För att få ett jobb måste du ha erfarenhet, men för att få erfarenhet måste du ha ett jobb", eller "för att hitta mina glasögon behöver jag mina glasögon".

Själv råkade jag ut för SMS 22...Alltså jag fick ett SMS strax före 22 som var jätteroligt. IAF för oss inblandade !!!


Imorgon blire Medelpad en sväng för att kolla Granlo igen... Ooooops, nu måste jag ju till spisen. Vi höres...eller hur.

LOVE

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards