Direktlänk till inlägg 24 november 2012

En månad kvar...

Av Love Borg - 24 november 2012 12:28

B    L    O ,  G    G    G,  EN  -  B    L    O ,  G    G    G,  EN  heter Blossa....Nä fel av mig.

Glöggen ska det ju va. Jaja, hursomhelst så börjar det väl bli glöggdags. Finns en *** cognacs-spetsad som står där å väntar på rätt sällskap. Den som väntar.....

  

Christmans songs nu till frukosten...Hoppas det går att göra lite juligt även i år.  Should need a christmas tree outside this year... Undrar om det finns i Vikstaskogen måntro? Kanske ska låna Indy å gå på strapats...Kanske lite vanskligt då jag vet att det både finns björnar och jägare där. En morgon ”då jag sovit över” var jag på en morgonprommare uppöver berget då det small utavbarahelvete. Kan säga att den smällen inte hjälpte till med vad jag försökte göra då...bli av med huvudvärken den gången.

  

Veckan har gett en del oväntade ögonblick. Både positiva å negativa. Vet inte riktigt hur jag ska formulera detta vidare så jag nöjer mig med att konstatera att det oväntade ger både en och två tankeställare om livet.


Hade en dinering i veckan där mögelosten dominerade tillställningen. Näää, så var det ju inte. Men dä fanns i ”smeten” ovanpå kycklingen. En del minnen avhandlades och Pet Shop Boys spelades. Dessutom Modern Talking... ”Brother Louie”? Culture Club ”Karma Chameleon”  å en del andra ”grymmingar från förr”. Fick även tips om filmen Secret Garden....Å´jag som lyssnar på Secret Garden,  - den ska ses inom kort.

  

Har slagit en par signaler och sms:at en del gånger till Blomsterkungen. Inte ett enda svar och faktiskt har jag blivit lite irriterad och funderat – vafan äre frågan om !!! Tills jag kom på att han visst lämnade sin mobil på Manchester Airport....Ursäktar härmed min irritation över detta. Så jag får nog helt enkelt ta och åka och hälsa på. Jag kan ju säga att det var längesen vi sågs, men den riktiga anledningen är ju settern Totti....å de andra dogsen.

  

Såg att de va Pubkväll på Viagår´n !!! Var faktiskt där då Löwis fyllde 30 !!!


***

En rejält berusad man stapplar fram till bardisken.
- Skulle du kunna bjuda en fattig man på ett glas? säger han till en lika berusad man som redan sitter där.
- Jamen självklart!
De sveper ett glas och ställer ner det med en duns.
- Var kommer du ifrån? frågar den ena mannen.
- Jag kommer från Irland, svarar den andre mannen.
- Fan vad häftigt!! Det gör jag också! Vi tar en till! FÖR IRLAND!
- FÖR IRLAND!
De sveper ännu ett glas och ställer ner det med en duns.
- Var i Irland är du ifrån? frågar den ena mannen.
- Dublin, svarar den andre.
- FAN VAD COOLT! Det är jag också!
- SHIT! Vi tar en till! FÖR DUBLIN!
- FÖR DUBLIN!!
Ännu ett tomt glas dunsar ner i bardisken och den första mannen sluddrar fram:
- Jaha du, vilken skola gick du i då?
- Saint Mary’s. Jag tog examen -62.
- FAN VAD OTROLIGT! Jag gick också på Saint Mary’s och tog examen -62! Vi tar en till!
- FÖR SAINT MARYS!
- FÖR SAINT MARYS!
Samtidigt kommer en av stamkunderna in och frågar bartendern:
- Vad händer här då?
- Inte mycket.. Det är tvillingarna O’Malley som super igen...

    

***

En lagom berusad man på en bar ställde ner ett glas och backade tre meter. Därefter sa han till bartendern:
- Ska vi slå vad om 500 spänn på att jag kan stå här och kissa i glaset utan att det kommer en enda droppe utanför?
Det är väl lugnt tänkte bartendern, mannen var ju skapligt berusad. Så mannen drog ner gylfen och började kissa, men han träffade inte en endaste droppe i glaset, utan kisset kom överallt i baren. Bartendern skrattade och tog emot sina pengar. Men bartendern var tvungen att fråga:
- Det där var ju omöjligt från början, varför ville du slå vad?
Då svarade mannen:
- Ser du killarna som ser förvånade ut därborta?
- Ja, vad är det med dem? Frågade bartendern.
- Jag slog vad med dem om 500 spänn var om att jag kunde kissa ner hela din bar och du ändå bara skulle stå och skratta efteråt...

  

DET BLIR SNÖ !!!!! Victorious ringde från Västerbotten. Ledningarna är lagade !!! Jippie härligt. Driver lite bara såklart. Klart man driver ...när det ska bli snö ! Han berättade att han varit på Droska´n igår. Det innebär kanske inte samma som här....det finns en restaurang som heter så ”därn uppi”.

  

Justja...de där med ögonblick. Hälsade på hos fam Nilsson i veckan...Träffade Malte..., kidsen och Karl´n i huset ! För att göra detta kortare än det skulle kunna bli så diskuterade vi poker, vilket är ett av Mr Nilssons största intressen. Ja, jag tror han skulle vilja vara pokerproffs. Hursomhelst så övertalade (de va svårt) han mig att delta i kvällens turnering. Jaja, jag åker hem och anmäler mig. Gjorde så men glömde bort starttiden så han ringde å påminde och undrade varför jag pausade??? Jaja, satte väl mig då och några timmar senare så satt jag vid finalbordet, 10 av 165 kvar alltså ! En kort stund senare så var vi tre kvar och jag med ”största stacken”... Å, vips satt jag där som segrare !!! Vägen till finalbordet var inte spikrak...däremot den sista delen med 10 spelare kvar – då var det bara en man på plan !

  

Och apropå EN MAN PÅ PLAN !

Zlatan fick frågan varför ungdomar är förtjusta i honom ? – Vet inte men kanske för jag är ung, glänser och dominerar !!! (sa det 2003)


2001 spelade han faktiskt mot Liverpool och mötte en back som hette  Stephane Sanchos. Z berättar - Först gick jag höger, då gick han också höger, sen gick jag vänster och han gick också vänster, sen gick jag höger igen, då gick han och köpte korv !


Såg en dokumentär om Lady Gaga...Ja, det är sant !!!  Hursomhelst, se den ! Man får liksom en annan bild av henne ! Finns på Tv 4 Play !

Okej, nu får det räcka va !

Vi hörs / Loven

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards