Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Inte riktig poesi direkt...

Av Love Borg - 20 november 2012 19:48

Ännu en dag avverkad och en kväll i varadande. Förstod att någon hade haft en sån där trökdag. Är väl bra det så du inte har kul hela tiden. Ska bjussa på några historier i slutet av denna text så kanske smilgroparna infinner sig.


En annan undrade om det överhuvudtaget skulle ljusna idag! Som svar säger jag att – du hade det i dina egna händer ju...

  

Och till och med önskades det kallare väder av Lillprinsen....men han längtade ändå till sommaren !

Tränat lite innebandy idag med gänget. De klarade en dubbelpassövning idag. Hur grymt är inte det efter endast tre träningar, whaooo !

  

Swedish House Mafia till bloggskrivandet. Har faktiskt kommit över 2 biljetter till nästa konsert. Nu blir du förvånad va??? Haha, ja jag ljuger som fan. Men jag lyssnar på dom just nu. Men om jag skulle klara en konsert vetef....Save The World och framförallt Dont You Worry Child är ju ok...men i övrigt så....Lite för mycket ”feat” och ”edit” och ”migrän” HEHE ! Hellre då Secret Garden för tillfället. Brukar lira dom på jobbet och faktum är att flera verkar tycka det är bra....hyfsat...okej....men nu är vi inte 17 år...men faktiskt så tycker en av sönerna att det är ok !


Konstiga vägar dom här texterna tar...fattar inte...Jaja, Nu ska Polacken till The Butcher å karva. Tycker det är synd men å andra sidan ökar möjligheterna till strul på jobbet (dubbelmening där)...Sorry Ludowich, men tyckte det var lite kul att skriva så. You know that I´m not that man ;-) På fredag kommer jag förbi å kollar in läget...okay !

  

Shoppade på COOP idag. Ordningen var återställd och man såg att alla i personalen drog en lättnadens suck då jag var själv igen... Grönsaker, kyckling och julmust i vagnen.

Inväntar ju nån son som tänker dela en fotbollsmatch med far.. Kanske hinner vi med ett FIFA game innan. Twinsen har börjat på körskola och jag inväntar med spänning analysen av första körningen. Jag anar att den ena har synpunkter på körlärar´n medan den andre har lärt körlääääaren några saker!!!

  

Igår råkade jag ut för en skum grej, riktigt skum ! Nästan man tror att man blivit lite knäpp (are). Mitt i en SMS konversation med en son så stod där plötsligen en mening som varken jag eller han skrivit ! Någon som råkat ut för samma sak ?????


Spånade lite över nästa säsongs SÅ MYCKET BÄTTRE....va sägs om dessa grupperingar :

*** Lisa Nilsson, Markoolio, Robert Broberg, Lisa Ekdahl, Roger Pontare, Thåström, Agnes

*** Lundell, Björn Skifs, Björn Rosenström, Marie Fredriksson, Tommy Nilsson, Carola, Veronica Maggio

Tja, kanske inga rockare direkt...men ändå lite intressant....Vilka tycker ni???


**************************************************

***********************

LITE OVANLIGT FRÄCKT FÖR ATT VARA HÄR...SLUTA LÄS NU OM DU INTE TÅL !

 

Det ringer på ytterdörren och en äldre dam kommer och öppnar. Utanför står en välklädd yngre herre som artigt lyfter på hatten och framför sitt ärende:


- Goddag damen. Jag kommer från Svenska Hem och delar ut recept på salt sill i lake.


- Han får prata högre unge man, jag hör nämligen en smula dåligt.


Den unge mannen med höjd röst:
-Jag kommer från Svenska Hem och del

ar ut recept på salt sill i lake.

-Så tyst han pratar. Försök nu en gång till och säga vad det är han vill.


Den unge mannen med sina lungors fulla kraft:
-JAG SÄGER ATT JAG KOMMER FRÅN SVENSKA HEM OCH DELAR UT RECEPT PÅ SALT SILL I LAKE!!


Ett förtjust leende breder ut sig över damens ansikte.


Hon vänder sig inåt hallen och kvittrar:
-Hilda, Hilda, du måste skynda dig hit. Det står en trevlig ung man här som kallar sig för hemska Sven och han vill absolut visa sin stake.

**************************************************

**********************
Det var en varm och solig dag i Kolmårdens djurpark.

Alfred och Stina, ett par som varit gifta några år, är där och tittar på alla djuren. Hon bär en ganska kort, ärmlös, rosa klänning som får en del män att vända sig om och beundra hennes solbrända ben. När dom passerar apburen får en gorillahanne spel. Han slår sig för bröstet och utstöter diverse gutturala läten. Han slänger sig upp mot gallre

t och håller sig fast med en hand och två fötter, samtidigt som hans lediga hand fortsätter slå på bröstet.

Alfred säger till Stina:
- Jag tror fanimig att han har blivit pilsk på dig. Sexa till dig lite och reta honom så får vi se hur han reagerar.


Stina putar med läpparna och kastar slängkyssar mot gorillan. Sen lyfter hon bysten, tittar under lugg och blinkar med ögonen.


Gorillan frustar som om han blivit tokig.


- Släpp ner ett av axelbanden, älskling, föreslår Alfred.


Stina låter ett av banden falla ner och på Alfreds förslag låter hon klänningen glida upp längs låren.


Gorillan utstöter ljud som skulle kunna väcka en död och håller på att förgås av "kåtslag".


Då tar Alfred tag i sin hustru, öppnar burdörren och kastar in Stina till gorillan:


- Nu kan du ju försöka få honom att tro att du har migrän!

**************************************************

*******************
Hmm, dessa var från Humorsidan på facebook...
Hörs / Loven
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards