Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Gåtfullt ! Ja !

Av Love Borg - 7 april 2013 09:33

Skulle inte vilja kalla det kaos…snarare en aning turbulent med massor av känslosvall :-) …Vaddå, tänker kanske du…Jo, de pågående förändringar som gör oss alla lite konstig…are.


Det gåtfulla folket finns det ett musik stycke som heter… Avdelning Olle Adolphson

Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land,
detta land är ett regn och en pöl.
Över den pölen går pojkarnas båtar ibland,
och dom glider så fint utan köl.
Där går en flicka, som samlar på stenar,
hon har en miljon.
Kungen av träd sitter stilla bland grenar
i trädkungens tron
Där går en pojke som skrattar åt snö
Där går en flicka som gjorde en ö
av femton kuddar
Där går en pojke och allting blir glass
som han snuddar

Alla är barn och dom tillhör det gåtfulla folket


Dock upplever jag det gåtfulla folket som vuxna individer….

  

Funderat en del över Nordkorea…alltså nån sa att det inte är fel på landet…bara systemet ! Alltså den här skrämseltaktiken de håller på med. Vem ska blir rädd egentligen???, jag blir det…lite. Dock tror jag att de borde vara mest rädda själva om de inte är ute efter att göra en stor parkeringsplats över hela Pyonyang. Nu ”verkar det” ju bara som några promille är upplysta i landet och överiga går under ”nåt hjärntvätteri”. Tänker själva att man lägger typ en tredjedel av BNP  i kärnvapenprogram för att skydda sig….mot USA. Man är ju inte direkt nån krigsherre eller så…men är det inte så att OM nordkorea STARTAR….då tar det inte många dagar för Obama att göra förarbetet till parkeringar ! Usch !!!

  

Väldigt ytligt går vi över till det här med SYSTEMET…Om det är fel på systemet i NK så är det banne mej fel på systemet varje lördag för oss. Det blir tydligen inga större vinster på hästarna för vår del. Oavsett detta så dyker Elitloppet upp om sisådär 50 dagar. Big Trotting Man håller på att göra upp planerna inför detta.

  

Igår var jag så trött på sport så jag kunde spy !! Det är sant….Idag efter en halvknackig natt så, ja nog ser jag fram emot Liverpools match mot West Ham…Hade nog nästan kunna tänka mej att sitta där på Anfield och frysmysa lite.

Trötthet hit eller dit så finns det ju sportevenemang som är större…än vanliga matcher. På onsdag möter ju Barcelona Zlatans Paris på Camp Nou…å farsan och jag ska vara på plats. Nedre ring på kortsida borde ju ge en viss ”närhetskänsla” till matchen. Nu verkar det som att Messi inte ska delta (ELLER)….men det finns ju 100.000 på läktar´n som man kan kolla på om fotbollen inte ger vad den lovar på förhand. Trött på sport ??? Jo, men detta är mer än bara sport !

  

Discussing Lonelyness… mä några under de senaste veckorna. Ja, det kan vara knepigt ! Each day, one day, every day….We´ll se.


Lefty Lambert…hittade ett foto på dej i dagarna, där du stod vid en bunker å…..sen såg man spåren efter….Är det svunna tider eller kommer det igen. Vaddå? Jo, förberedelserna inför Gökpokalen ! Det är alltid vägen dit som räknas.


Mr Pokerplayer…längsen nu. Finns här if you need to talk !


Polacken har åkt till fjälls ! Ska polacker vara till fjälls under vintertid? Kom hem nu så vi får ta en sittning snart igen.


Pal var här på match och gav några goda råd efter hans tid i Barcelona… Tänk att ha en sådan mentor.


Vikstakingen kom med ett smaskigt erbjudande…smaskigt för honom och intressant för mej….eller var det nu intressant ? !


Flower Power Man…ville åka iväg igen. Tyvärr hade jag inte möjligheten…än. Men förhoppningsvis framöver.

  

Kidsen ja, kidsen. En par av dem har ju delat sportens väg till ”sura uppstötningar” med mej…en annan kom hem igår kväll och sa – åker till Östersund nu ! och sover i en stuga…fortsätter sedan till Sorsele och hämtar en skoter….vart är sovsäcken ???.................och efter en funderande blick från Far ! så kom det – är det okej att jag åker ? Visst, drive carefully….åsså blev det typ snöstorm. Men de verkar ha nått checkpoint 1

  

Toggelito har börjat lira igen. Hoppas det går förträffligt. Vi har ju skrivit en varsin sång…om varandra…Dock inget för bandets reportoar….möjligen min då !!! Hoppas liret går förträffligt och att vi hörs nåt…


Arbetskompanjon…erna. Trevligt bemötande…words means alot…sometimes.

  

Har bakat Muffins vid några tillfällen igen. Muffins är inne igen….har jag bestämt !


SHE between the lines…Vad var det nu…”om dej av mej”….eller…återkommer…kanske.


Pal´s tankar about work är intressanta. Dock vetefan vad han menar eller vill. Sittning snart ! Avdelning Wordfood eller Wordquiz !

  

Myror vs Kanel…det dök upp några svartmyror som tydligen tagit fel väg. Hade läst att de inte gillade kanel ! Nä, det gjorde dom inte heller….

  

Fifa touch…a touch of Fifa. What a game it is :-)


Funderingar i massor….Struktur…I need you….Fokus please.


Min egen Triathlon…Hm, ja ska faktiskt utsätta mej för min egen Triathlon. Dock är den i uppbyggnadsfasen ännu…i funderarstadiet….i sin vagga….men snart så. I belive…

  


Till denna där…nu har jag funderat, analyserat och kommit fram till att du har nog ganska rätt i varför jag behövde jobba när andra kunde vara lediga. Det hade inte alls att göra med att jag inte jobbat bra…eller hunnit med det jag skulle göra…DET VAR JU för att de behövde mej….och om du visste vad jag varit behövd... Ett uns av positivitet kan vara det som behövs för att man ska kunna gå vidare till nästa…projekt.

  

Ja, som vanligt ganska osammanhängande i texten…Om nu du mot förmodan hängt med ända ner hit så får jag väl tacka för att du läst…Vi hörs / Love

Avslutar med nåt "Gregorianskt" ! CelticWoman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards