Direktlänk till inlägg 8 december 2012

Just another saturday...not. Competition time at Mansion

Av Love Borg - 8 december 2012 09:58

Det ukrävdes Royalties i veckan då jag ”råkade ” låna nåt bra hon skrivit....”som hon själv lånat”. Okej, royalties ska det bli vad det lider. Gäller bara att komma på....;-) hur mycket ! Kommer säkerligen att fortsätta låna av den outsinliga källan med ”braigheter”.

  

Snö... För er snöinaner...Men detta visste ni väl. Sannolikheten för snöfall varierar med årstiden, platsen och andra geografiska förhållanden som latitud och höjd över havet. På latituder nära ekvatorn är det normalt en låg sannolikhet för snöfall; man brukar ange 35° N och 40°S som grova gränsdragningar. Permanent snötäcke, glaciärer, finns på många områden, och det påverkas av faktorer som lutningen av marken, mängden snöfall och vindarna över området. På höga höjder där temperaturen är låg, hittar man till och med i ekvatorområdet höga bergsområden med glaciärer. Sådana exempel är Kilimanjaro i Tanzania och Anderna i de tropiska delarna av Sydamerika.

Omvänt får många områden i Arktis och Antarktis mycket lite nederbörd i form av snöfall trots den stränga kylan, vilket beror på att kall luft, till skillnad från varm, inte kan föra speciellt stora mängder vattenånga från det omgivande havet. Det finns också vissa berg och vulkaner i Bolivia,  Chile och Argentina som trots de kyliga höjderna (4500-6900 m) inte heller får något snöfall.

Varför skrev jag detta egentligen. Jo, för jag känner några som ska landa på Kilimanjaro Airport och göra Tanzania.....inom kort !

  

Ni vet han med tummen...Idag kommer han slå ännu ett rekord ! I only say 80 (eighty)

  

Världen är liten. Ja, det bekräftades den här veckan då det kom fram att en person kände en annan som varit på tapeten i gänget... Det är helt enkelt otroligt...roligt. Och iochmed de ”relationer” vi har med varandra...så är det HELT OTROLIGT ;-))

  

Vinkade som en tok gjorde Jeppson igår. Trots det så dissade pappa Love sin son. Sorry, men jag kanske ser dig en annan dag då du vinkar ;-) Äldstingen är på Jämtlandsresa han. Det blir säkert trevligt. Kan undra om det snart är dags att hälsa på hemma å ? ! Antonio skulle visst vara på plats...men icke. Vörtbröd inhandlat . Synd att inte Jeppe är här. Hans favvo !

  

Johan Falk...är rätt bra han. Även ”den där Seth” är ganska hård. Bra filmer tycker jag. Blir nog en till under helgen. Anar att söndag kan bli en filmdag ;-()


Listor...Ja, tänkte ge mig på att göra en lista. Inte bestämt vilken rubrik riktigt. Väljer medan jag skriver känns det som. Endera Hammarns bravader i olika länder....eller Polackens otur med sina händer...eller Monsterpappas otaliga triumfer (förstår att inte speciellt många hänger med nu igen)...Nja, får nog bli de mest överraskande/eller charmerande ögonblicken de senaste veckorna.

1. Kryssets (X) inverkan på spelet :-)

2. Frisparken där man inget kunde göra trots att man 10 sekunder innan visste vad som skulle ske :-)

3. The talk :-)

4. Samtalet som jag trodde betydde nåt...men tji fick jag :-)

5. Polackens servering av Bullens korv under matchen Udinese-Liverpool :-)

6. Vadslagningen med Pal...ef ”en lång rad vinster” så lyckades han förlora fotfästet en stund vilket innebar att jag vann...(Hmm, konstigt att jag vann då...eller vad säger du  Anton ;-) )

  

Fruktstund med Molinskan. Gav en både ”charmerande” och bitter eftersmak. Smaken, eller ja, lukten av en frukt som jag nu inte kommer ihåg namnet på luktade rena rama målarfärgen...skumt ! Men bilden av den halverade frukten blev ju grann...vet inte om jag vågar lägga ut den...eller? Avvaktar lite. Dock ser den väldigt mogen ut. Va säger ”Molinskorna” som sett den – vågar jag lägga ut den??

  

Nån sa...You have a Big heart… I Hope So, and I also want a strong heart. Dansa, pausa, dansa, pausa...Sova vakna, sova vakna...ska jag göra den 20 december. Återkommer i ärendet !

  

Pal tyckte vi borde ha "nåt att se fram emot" nästa höst. Ingen cykling, sa han !  Ingen Simning, Skidåkning eller nåt Lidingö-lopp säger jag ! Men jag flyger gärna till England och gör nåt kul 

  

Four hundred tickets...Precis så många biljetter ska jag göra till projektet. 301 är klara ! Hoppas alla blir sålda. Pure Divine heter dom visst.

  

Uppladdningen till Mansionbjudningen har börjat. Trots återbud från en del storfräsare så verkar det bli 9-10 stycken som ska slåss om medaljens framsida. Tror på en fantastisk tillställning då många vinnarskallar ska mäta sig i flera utmaningar. Må bästaste Love vinna rubbet...eller åtminstone nåt eller att det blir lite kul iaf...Trevligt att bli bjuden... Viktigast att delta ju ;-)

    

Vi hörs / Loven

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards