Alla inlägg den 17 december 2012

Av Love Borg - 17 december 2012 21:19

Ja, nu var det några dagar sedan det fanns bokstäver att skriva... Jäkligt kul att fler uppmärksammat att det inte skrivits nåt hos El Muffino. Kanske det ändå innebär att nån läser eller försöker utröna vad som menas ”mellan raderna” ! Just mellan raderna har vi jobbat en del med ”on work” Ni vet skiljetecken...Utropstecken, komma, kolon, talstreck, frågetecken och PUNKT !!!!! Har funderat ”en del” över detta med utropstecken, vilket kan användas väldigt olika beroende på var man vill betona...Hur som helst så diskuterade vi denna problematiken att en del använder kommatecken efter utropstecken, ex 1 : Kom hit !, jag vill snacka med dig. ex 2: Kom hit ! jag vill snacka med dig. Observera den lilla bokstaven på jag i ex 2...Ska det va så???  Nu tänker några : Okej, har visst inte mycket att fundera på ??? Helt fel ! Har nog alldeles för mycket ska ni se...


Idag blev jag kallad till ett morgontest...eftersom någon tänkt på mig hela helgen ;-)))) Det var OK ! Det var iaf bra det då.


Ni vet alla deckare som går på televisionsapparaten...den ena bättre än andra och den tredje sämre än den fjärde...Dock gjorde Sherlock ”Boorken”  Holmes och Käre ”Hammer”  Watson entre ”on work” idag. Med en gnutta klureri, en tejprulle, ett uns teater och ett knippe smartness nystade de upp ”brottet” ganska snabbt. Nu är det bara hur man verkställer straffet som är oklart...och där ska väl inte Sherlock och Watson medverka eftersom de redan nu är på väg mot nästa problem att lösa. Tack Watson för din hjälp ! ;-)


En återblick till helgen: Där hade man den stora förmånen att få följa Hilma på en slädtur. Med Släde och bjällror styrde vi mot skogs i det ruggiga (mysiga) vädret där Hilma jobbade hårt med sitt pulsande i snön. Den här gången var det tvillingarna Borg med sin far som fick glida med när kusken Kjell P styrde med säker hand. Dock kan jag nog rekommendera det där även i romantikens syfte... Tackar Norrgårdens hemmansägare för möjligheten och ser fram emot nästa gång.


En par innebandymatcher och några fotbollsmatcher avverkades också under weekenden. Poolarna misslyckades kapitalt, men en gång Poolare alltid Poolare. Liverpol is my religion. Den ena halvan av skinkan är redan uppäten (den var ”ganska” liten”)....Med vörtbröd har den avsmakats både en och två gånger. Skönheten blev serverad frukost på säng....ja även den där ena tvillingen...medan den andra kom med rynkade ögonbryn och funderade, ”vad fan det var frågan om” när han inte fick nåt ! Haha, men jag trodde ju du skulle sova länge eftersom du var ute å chefade kvällen före. Men det blir väl fler möjligheter att bjussa kan jag tro.


Fråga inte hur och varför....men luftvärmepumpen har kommit igång...


Ropade in en sak på tradera....betalade....fick meddelandet – läs annonsen igen !!! Där stod det att saken var trasig...och att pengarna skulle skickas tillbaka....Well I hope so....


Har nyss slagit in julklappar och konstaterar att jag inte är bäst på det....heller. Ja, alltså inte oäven utan...jag skulle istället säga att paketen blir ganska charmiga. Ja, charmiga är det rätta uttrycket för dessa klappar.


En vecka kvar innan tomten...kanske kommer. Och för att få hem den största.....äldsta så får det bli en snabbis ner till Huddinge på söndag eftermiddag eftersom svenska innebandyförbundet haft den fantastiska iden att gå med på att lägga en match för ett Umeå-lag nere i Stockholm dagen före julafton !!! Jaja, thats the way it is.


Fick en ”påringning” om var bloggen tagit vägen...av hon som ska ha royalties. Vet inte hur mycket jag är skyldig. Men det får väl bli nåt med starwberries vad det lider...


Okey Pelle, nu ordnar vi den där sittningen med Dumle och Linné, blommornas konung. Jag fixar maten, sen spöar vi dom på bowling och sedan så intar vi Bells å avslutar på nedervåningen hos Dumle....Äru på ???


Apropå DET så har jag visst en upp på Pal!


Dagens färg var visst svart enligt de kraftfulla diskussionerna på avdelning lägre nivå.


Näää, måste sluta nu innan det blir konstigare....

Vi hörs / Loven

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards