Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Call of Duty

Av Love Borg - 2 december 2012 12:07

Dags för julskyltning alltså. Och iochmeddet är det typ tre veckor kvar bara innan Santa Claus dyker upp...eller ner. Står över skyltningen och kurerar mig istället. Bjuder på en tomte story lite längre ner.

Gårdagen bjöd på yrsnö i hyfsade mängder. Klagomål över detta från alla möjliga håll. Och idag är det så ljuvligt verkar det som. Alla nöjda och glada över det fantastiska vädret. Jag fattar inget ! Minus 12 och snön kvar, vad är bra med det???

     

Hörde att man fixat en golfsimulator på golfklubben och att man varmbonat logen så den vettvillige golfaren kan vara där i vinter och SLÅ ! Underbart ju – tänk om man va kapabel till sånt !

  

Av någon erbarmlig anledning så har Call of Duty intagit Plaza Borgos ! Det märks så tydligt för nu är det bara Sköntheten å jag som kan konversera på ett normalt sätt... Och apropå Call Of Duty så trodde jag iofs att det fanns tidigare i form av att PLIKTEN KALLAR att städa rummet, var sak på sin plats, komma hem samma dag som man går ut, ja ni förstår....Ja, alltså NI förstår men inte alla här ;-)) (Läs spelet boys) Call Of Duty – Tjenare !

  

Några här i huset är ju lite förtjusta i Liverpool... Igår höll vi på hela dagen med att inte få reda på resultatet av matchen eftersom den bara skule visas i efterhand... Vi skulle se den på kvällskröken vid 21.15 ! Hur som helst så berättade Ludowich att han satt å såg matchen på bästa sädningstid 16-17.45 !!! DEN VISADES ALLTSÅ DIREKT ! Man kan ju fråga hur jävla intresserad man är när man INTE HAR KOLL om matcherna visas eller inte !!! Men matchen avnjöts då senare och OMG va bra dom spelade igår. Lucas Leiva tillbaka i laget och det betydde i sin tur att Steven Gerrard kunde spela mer offensivt, ja som på gamla goda tiden. Det var ju så otroligt njutbart så varje fan av andra lag måste tycka....JA, att det var skapligt iaf. Man räknade till "20 avslut på mål" varav många riktigt farliga.

  

Och apropååå avnjöt så avslutades lördagen och påbörjades söndagen med att i efterhand se Så Mycket Bättre och Berg hos Borg...menar Book. Avdelning, Dreaming of.......

 

Wordfeud - Krossad av Bedolfos, Urben Bond, Pethammer och Anncamsan !!! Nu blire skärpning ! Eller likdant, SUCK ! Tog personligt i veckan iaf...702 poäng på ett ord ! Visade detta för Antonio som sa... – Varför la du inte si och så istället... DET HADE BLIVIT 1400 pinnar !!! Suck !

  


VB och Thoren sopade dit Umeå i fredags. Tvåa i allsvenskan för tillfället. Kuligt.  Idag extraspel med TBS Umeå. VM i innebandy börjar nu. Själv längtar jag mer till andra advent då Poolarna åker till London för att möta West Ham...

*******************

En man kommer in i baren högst upp i en skyskrapa, går direkt fram till bardisken och beställer en dubbel vodka utan is. När han svept drinken dunkar han huvudet tre gånger i bardisken, går fram till fönstret och hoppar ut. Ingen reagerar... Efter några minuter smäller bardörren upp igen. Samma man kommer in igen, går fram till bardisken, beställer en dubbel vodka utan is, sveper den och hoppar ut genom fönstret. Fortfarande är det ingen som reagerar... När, ett par minuter senare, samma man kommer in igen genom dörren och går fram till bardisken, är det en av gästerna som sett det hela som går fram till honom och frågar:
- Hur kan du göra det där? Det är ju 80 våningar ner!
- Det är lugnt, svarar mannen. Kan du svepa en dubbel vodka utan is och sedan dunka huvudet i bardisken tre gånger, så fixar du vad som helst!
Gästen vänder sig till bartendern.
- Ge mig en dubbel vodka utan is. Det här måste jag prova! 
Han får sin vodka, sveper den och dunkar huvudet i bardisken tre gånger. Sedan går han fram till fönstret och hoppar ut. Då vänder sig bartendern till mannen och säger:
- Du blir väldigt elak när du är på fyllan va, stålmannen...

**************************************************
**************************


Den morddömde Sven-Göran kom in i rättsalen, steg upp i förhörsbåset och åklagaren började förhöra:
- Du medger att du sköt tomten när han genade över din tomt för att gå och tomta hos din granne?
- Ja, jag sköt honom så inälvorna bara sprutade ur honom... men jag är oskyldig!
- Men hur kan du vara oskyldig om du erkänner att du skjutit jultomten?
Sven-Göran håller upp sin jaktlicens där det står:
"Härmed erhåller Sven-Göran Albertsson jakträtt på tomten".

**************************************************
************************************

 

Kära Jultomten!
Du blir säkert förvånad att jag skriver till dig så här dagen efter julafton. Men det är så att jag gärna vill reda ut ett par saker som hänt sedan jag, fylld av förväntan, sände min önskelista till dig. Jag önskade mig en cykel, ett elektriskt tåg, ett par rollerblades och en Spiderman-dräkt. Jag utvecklade min hjärna och intelligens genom att studera flitigt hela året. Inte nog med att jag var bäst i klassen utan jag hade även de bästa betygen av alla elever på hela lågstadiet. Jag ljuger inte när jag säger att det inte finns någon som uppförde sig bättre än mig vad det gäller mina föräldrar, min syster, mina vänner och grannar i hela mitt kvarter. Jag gick ärenden och jag hjälpte till och med äldre personer över gatan. Det fanns inget som jag inte skulle ha gjort för mänskligheten. Hur har du mage att ge mig en jäkla JoJo, en dum visselpipa och ett par sockor. Vad sjutton tänkte du på, din fete djäkel? Trodde du att du skulle komma undan genom att ge mig sådan här skit. Och som om du inte gjort mig illa nog, så gav du den lille grisen på andra sidan gatan, Tommy Nilsson, så många leksaker att han inte ens kan komma in genom dörren. Så kom inte och tryck ned ditt feta arsle i min skorsten nästa år. Då lappar jag till dig. Jag kommer att kasta sten på dina dumma renar och skrämma iväg dem så att du får gå tillbaka till Nordpolen, precis som jag måste göra nu eftersom jag inte fick någon cykel. Dra åt pepparn Tomten. Nästa år ska du få reda på hur illa jag kan bete mig, din feta jäkel!
Hälsningar Pär 5 år

Vi hörs / Loven

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love Borg - 16 juli 2019 18:14

Imorgon 8-kamp...och då känns det som en era bryts...rutinen räcker inte mot ungdomlig framåtanda. Men ska kämpas ända in  till sista grenens sista pilkast. OM jag ska ge mig på en gissing av slutresultat så här dagen före så slutar "matchen" 32-41 t...

Av Love Borg - 12 juli 2019 07:30

Aftonbladets förstasida : - Rånad vid bankomat ! - Knivhöggs efter att ha vägrat ge bort mobilen ! - Selfies vid giftsjön ! - Tvingas fly undan superstormen ! - Ikonens förfall, tvingas sälja allt, skyldig 500 miljoner ! - Kraschade in i ...

Av Love Borg - 9 juli 2019 18:29

Tre dagar i sträck har det stått målning på programmet...fortsättning imorgon. Blir nog skapligt när det är klart. Efter det så ska det målas på Videvägen också...lite bara :-) Semestern började annars i Uppsala...många prommare, bl.a. en bit på en...

Av Love Borg - 8 juli 2019 08:04


Nu har det  gått ca "900 dagar" sedan det kom ord härifrån...Ingen vidare förklaring till det. Varför ska jag skriva egentligen? Jag menar, VEM skulle vilja läsa mina "kryptiska" funderingar? Eller skriften kanske inte är för någon annan, kanske in...

Av Love Borg - 28 november 2016 21:16

19 maj 2015 var senaste gången man lämnade ut några bokstäver. Och vad är då anledningen till att det blir just ikväll...Slumpen, förutbestämt eller en ren tillfällighet beroende på yttre omständigheter. Klart man kan fundera länge över detta...DOCK ...

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards