Alla inlägg under januari 2012

Av Love Borg - 23 januari 2012 21:49

Uppe tidigt, på jobbet tidigt för förberedelse. Blev ändå inte som planerat.

Även om det alltför ofta blir som planerat så var det skönt att det inte blev så !!!

En liten episod från dagen :

- Nu ska du få måla ett äpple :-)

- Jag ska fan inte måla nåt töntigt äpple !

- Jo, men alla andra har ju också målat en frukt :-)

- Töntigt !

- Ja, men om du gör det så får du måla fritt sen :-)

- Okej dåååååååå !

Tiden går och vi gör äpplet tillsammans och det blir jättebra :-)

- Okej, nu får du måla fritt :-)

- Jag ska ha guld färg !!!!!

- Jahaaaa, okej, jag fixar.

- Ska göra bakgrunden i guld !

- Okej, det blir säkert bra osså kan du göra en bil sen då som du brukar :-)

- Tystnad bara......

- Nu ska det torka lite innan du fortsätter säger jag...

- Ok då !!!

Väntar en kvart åsså är det dags för bilen, kanske...

- NU kan du måla fritt :-)

Måleriet startar, jag begrundar i tysthet.... Ser att det växer fram nåt runt som är rött, med en brun kvist upptill och på slutknixen så blir det två gröna blad !!!

- Försiktigt frågar jag - blir det bra?

- Jag är bra på att måla äpplen !!!

JA, det är du, det blev ett fantastiskt äpple :-)

  UNDERBART !


Det är kul alltsom oftast, men ibland drar man ännu mer på smilbanden...


LOVE 


Av Love Borg - 22 januari 2012 23:03

Idag först ( ja inte först med att ta ner den allatså) åkte granen ner. Gillar att ha den lysande, det är det absolut bästa med julen förutom att ge bort paket då... Idag har det inte blivit så mycket gjort då städningen avbröts då Maddo och Antonio dök upp. Lagade en stroganoff till dem och såg på lite bollspelande...Kylig domare som blåser straff i 94:e minuten i ett toppmöte ! EN mindre kylig domare träffade jag själv i Gävle igår. Vi var där med laget jag tränar och i tredje perioden delade man ut 2+10 minuter (som blev matchstraff) till mig som tränare - "konstigt"    ! Nädå, jag bara ställde en "hövlig" fråga till domaren som blåste frislag ??? Han stod 25 meter bort och den som inte blåste stod 2 minuter ifrån !!! För min egen del fick jag lite upprättelse av den ene domaren, som höll med mig !!! Men det var ändå en klen tröst.


Apropå innebandy så scorade Victorious 3 gånger idag...och imorgon gör Antonio comeback efter sjukdom.

Jeppson umgås med dogs numera och hade med sig Texas på besök häromdagen. Å, snacka om att han kunde släppa väder, Ja, Texas alltså OMG vilken odör.


Å snön faller ner på moder jord. Nåt är antagligen fel för jag gillar det ! Skulle inte förvåna om jag börjar åka skidor inom kort, JO det skulle det nog göra när jag tänker efter  .

I fredags kom Hammar´n in på sitt dagliga besök på jobbet. Han var tydligen på ett strålande humör för han ville att vi skulle anmäla oss till "Tjurruset" som avgörs i oktober någonstans i Stockholm. - Jaha, vad är det då? Då visade han en 3 minuter lång film som visade va det var. 1 mils löpning out of bounds i lera, vatten över stock och sten, uppför, nedför hinder och avslutning med att typ krypa uppför en slalombacke !!! HA, tror inte det då !


Skulle vilja lova mig själv att skriva lite oftare... Ska göra ett försök igen imorgon...

Höres // El Muffino

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards