Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Love Borg - 31 oktober 2012 20:47

Fick ett litet uns av Buddism igår. Och nu vet jag vad de tre juvelerna är. Buddha, Dharma och Sangha. Utan att ta udden eller skoja bort detta så har vi LITE av just detta på jobbet. De upplysta  i Ubben Å´ Hammarn, Toggen lär oss om det vekliga livet i och gemenskapen där kommer jag och Polacken  in...ja, att vi får vara med alltså. Det ingår en hel del meditation i utövandet och vid vissa tillfällen ska man sitta i stillsamhet och konstant tysthet upp till ett halvt dygn. En sorts terapi som jag den okunnige, ser det. Dock Ganska intressant att bli lite belyst.


Dock vet jag andra saker som kan få mej att tänka bort allt annat, åtminstone allt som oftast. Det stavas F I F A...känns ju jä**ligt ytligt att säga SÅ.... när man är 40+. But thats the way it is....Hursomhelst så är det ljuständning på lördag och då ska nog jag gå i kyrkan !


Har i tre dagar suttit vid printern och sammanställt massor av bokstäver, som blivit ord som blivit meningar som till slut blev en tidning. Nu ska det korrekturläsas och sedan skickas på tryck – skönt !


Liverpool – Swansea i cupen ikväll. Tror på 0-0 ! Hoppas att man ställer B-laget på planen så vi har ett ”fit gäng” på söndag då vi tar oss an Newcastle...på Anfield.


Fan slagit rekord den här veckan...både pizza  å  burgare hittills den här veckan. Skäms nästan å säga det men lovar nu att bli lite nyttigare de resterande dagarna.


Stel som fasen i axlarna !


Fick 2 rabattkuponger på Kyckling av Ewis idag..åkte dit å skulle köpa två st....DET FANNS BARA EN !!! Dock gjorde jag en GOD gärning i kön. Såg en äldre kvinna som handlade mycket så jag gick fram och gav henne en 10% rabattkupong – Hon blev förvånad men glad....Hon kanske tjänade en hundring, hoppas det.


Sa till ”en tjej ” idag – Vi skulle va tyst om vi inte gillade dej ! Hoppas hon förstår, hon såg lite fundersam ut !


Håller på med en riktig utmaning med Hammar´n just nu ! BÄST AV TRE på WF and the winner gets a beer at Bells 

  

Nu är det ledigt några dagar.

Vi hörs / Loven

Presentation


Love B´s blogg. här kommer det att skrivas det som faller mig in, just för tillfället...

Länkar

Senaste inläggen

Liverpool

Klockan är

Omröstning

Vad gillar du bäst?
 Liverpool FC
 Se på Tv
 Läsa en bok
 Fiska
 Blogga

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards